Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritystietoisuuskartoitus Laitilan Puhelin Osk:n ja LP Vahvavirran palveluista

Kuusisto, Cristian (2022)

 
Avaa tiedosto
Kuusisto_Cristian.pdf (1.135Mt)
Lataukset: 


Kuusisto, Cristian
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203294104
Tiivistelmä
Toimintaympäristö telealalla kokee jatkuvasti huomattavan suuria muutoksia erilaisten megatrendien tuodessa ongelmia pienempien toimijoiden asiakassuhteiden säilyttämiseksi. Telealalla toimivien pienempien operaattoreiden kilpailutilanne ei rajoitu vain paikallisiin toimijoihin, vaan isot kansainväliset organisaatiot luovat painetta kuluttajamarkkinoilla, etenkin siirryttäessä 5G -palvelustandardiin.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Laitilan alueen yritysten päättäjien mielipiteitä ja kokemuksia toimeksiantajan, Laitilan Puhelimen, sekä heidän aputoiminimensä LP Vahvavirran palveluiden ja tuotteiden osalta. Tutkimus oli alkujaan budjetoitu alkuvuodelle 2022, joten toteutukselle oli todellinen tarve. Käytetty tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen, tutkimus toteutettiin Webropol -nimisen kyselypohjan avulla, ja se lähetettiin 117 Laitilan alueen yrityksen päättäjälle sähköpostiviestin avulla. Kyselyn vastaanottaneiden osalta vastausprosentti oli 32%.

Pääasiassa laitilalaiset yritykset kokivat Laitilan Puhelimen, mutta myös LP Vahvavirran palvelun tason ja toimivuuden onnistuneena. Päivittäisessä toiminnassa asiakaspalvelu ja asiakaslähtöisyys katsottiin hyvänä, kuten myös paikallisuus ja siitä kiinni pitäminen. Palvelutarjonnan tietoisuutta kartoittaessa parhaiten menestyivät kaapeli-TV, sähköurakointi, sekä internet -liittymät ja palvelut, joihin kuuluvat Laitilan Metro -kutsumanimellä varustetut valokuitupalvelut. LP Vahvavirran ja Laitilan Puhelimen hintataso kerrottiin olevan toiminnassa huonoa, ja heikoiten tiedossa olevat palvelut olivat lämpökuvaus, sekä kiinteistöautomaatio. Mielipiteistä ja palautteista korostui toiminnan teknisten ratkaisuiden tuottaminen, joustavuus, sekä ketteryys.

Pienten toimijoiden on hankala kilpailla hintatason suhteen suurten organisaatioiden kanssa, joten palvelunlaatu ja asiakaskokemus tulee olla ylivertaisella tasolla. Jotta asiakaskokemus ja -uskollisuus olisi ylivertainen suuriin toimijoihin nähden, tulee asiakkaiden mielipiteitä kartoittaa ja tiedustella säännöllisesti, mielipiteitä tulee kuulla aidosti, sekä ryhtyä toimiin resurssien puitteissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste