Pelistriimaaminen tulonlähteenä
Korhonen, Matias (2022)
Korhonen, Matias
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204074688
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204074688
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on esittää, kuinka pelistriimaamisesta voi luoda itselleen tulonlähteen. Opinnäytetyössä käydään läpi pelistriimaamista kokonaisvaltaisesti, tuoden esille erilaisia vaihtoehtoja ja tapoja, joilla pelistriimistä voi luoda onnistuneen.
Rakenne koostuu teoria osuudesta, kirjoittajan omista kokemuksista, pelistriimaukseen liittyvistä muista tiedoista ja käsikirjasta, joka on pika-opas onnistuneen pelistriimin aloittamiseksi.
Aluksi esitetään mitkä ovat tämän hetken suosituimmat striimausalustat. Sen jälkeen käydään läpi pelistriimaamisen ansaintamahdollisuudet ja keinot, joilla striimin suosiota voi kasvattaa. Opinnäytetyössä esitetään myös tutkimusaineistoa, jossa on perehdytty syihin, miksi pelistriimejä katsotaan.
Opinnäytetyössä kerrotaan olennaisimmat käsitteet ja palvelut aiheen ympärillä. Opinnäytetyö käy läpi tapoja, joilla striimistä tehdään katsojalle viihdyttävä ja valmentaa, kuinka striimauksesta saa tehtyä sujuvaa.
Henkilöbrändin rooli pelistriimaamisessa käydään myös läpi. Kirjoittaja kertoo omista kokemuksista pelistriimien katsomisesta. Kirjoittaja käy läpi asiat, joita pelistriimaajalta vaaditaan, jotta hän onnistuisi ilman suurempia ongelmia.
Opinnäytetyön toiminnallinen tuotos on Pelistriimaamisen käsikirja, joka tarjoaa aiheesta kiinnostuneelle, pelistriimauksen aloittamista suunnittelevalle tiedot onnistuneen pelistriimin aloittamiseen. Käsikirjassa kerrotaan myös tarkemmin, kuinka striimausohjelman voi asettaa valmiiksi ensimmäistä striimiä varten.
Rakenne koostuu teoria osuudesta, kirjoittajan omista kokemuksista, pelistriimaukseen liittyvistä muista tiedoista ja käsikirjasta, joka on pika-opas onnistuneen pelistriimin aloittamiseksi.
Aluksi esitetään mitkä ovat tämän hetken suosituimmat striimausalustat. Sen jälkeen käydään läpi pelistriimaamisen ansaintamahdollisuudet ja keinot, joilla striimin suosiota voi kasvattaa. Opinnäytetyössä esitetään myös tutkimusaineistoa, jossa on perehdytty syihin, miksi pelistriimejä katsotaan.
Opinnäytetyössä kerrotaan olennaisimmat käsitteet ja palvelut aiheen ympärillä. Opinnäytetyö käy läpi tapoja, joilla striimistä tehdään katsojalle viihdyttävä ja valmentaa, kuinka striimauksesta saa tehtyä sujuvaa.
Henkilöbrändin rooli pelistriimaamisessa käydään myös läpi. Kirjoittaja kertoo omista kokemuksista pelistriimien katsomisesta. Kirjoittaja käy läpi asiat, joita pelistriimaajalta vaaditaan, jotta hän onnistuisi ilman suurempia ongelmia.
Opinnäytetyön toiminnallinen tuotos on Pelistriimaamisen käsikirja, joka tarjoaa aiheesta kiinnostuneelle, pelistriimauksen aloittamista suunnittelevalle tiedot onnistuneen pelistriimin aloittamiseen. Käsikirjassa kerrotaan myös tarkemmin, kuinka striimausohjelman voi asettaa valmiiksi ensimmäistä striimiä varten.