Sanaton viestintä myyntityössä
Kaarnakari, Micke (2022)
Kaarnakari, Micke
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204114941
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204114941
Tiivistelmä
Ihmisten välisestä kommunikoinnista 93 % on sanatonta viestintää. Myyjän työssä on ehdottoman tärkeää vuorovaikutuksen ymmärtäminen ja tunnistaa keskustelukumppanin tunteita ja ajatuksia, joita hän ei välttämättä sano ääneen, tai vaikka sanoisikin niin ymmärtää ovatko puheet totuudenmukaisia.
Tässä opinnäytetyössä käymme läpi mitä kaikkea sanaton viestintä pitää sisällään, sanattoman viestinnän historiaa ja kuinka sitä on tutkittu aikojemme saatossa, sekä kuinka se on muovannut käsitystämme ihmisestä ja eläimestä. Läpi käydään myös perusteellisesti kehomme osat ja millaisia ovat yleisimmät signaalit, joita ne välittävät. Lopuksi paneudutaan vielä, nykyajan kehonkieleen, eli digitaaliseen kehonkieleen, sekä miten myyjä pystyy soveltamaan kaikkea tätä tietoa omaan tekemiseensä päivittäisessä myyntityössä.
Opinnäytetyön tarkoitus on luoda lukijalle kattava kuva siitä mitä kaikkea sanatonviestintä pitää sisällään ja toimia työkaluna oman myyntityön parantamiseen. Luettuasi työn sinusta ei tule sanattoman viestinnän ammattilaista, mutta työ toimii ponnahduslautana parempaan asiakaslähtöiseen myymiseen, sekä yleisen kuvan antamiseen sanattomasta viestinnästä.
Opinnäytetyö aloitettiin vuoden 2021 lopussa. Työssä on käytetty lukuisia eri kirja-, video- sekä blogilähteitä.
Tässä opinnäytetyössä käymme läpi mitä kaikkea sanaton viestintä pitää sisällään, sanattoman viestinnän historiaa ja kuinka sitä on tutkittu aikojemme saatossa, sekä kuinka se on muovannut käsitystämme ihmisestä ja eläimestä. Läpi käydään myös perusteellisesti kehomme osat ja millaisia ovat yleisimmät signaalit, joita ne välittävät. Lopuksi paneudutaan vielä, nykyajan kehonkieleen, eli digitaaliseen kehonkieleen, sekä miten myyjä pystyy soveltamaan kaikkea tätä tietoa omaan tekemiseensä päivittäisessä myyntityössä.
Opinnäytetyön tarkoitus on luoda lukijalle kattava kuva siitä mitä kaikkea sanatonviestintä pitää sisällään ja toimia työkaluna oman myyntityön parantamiseen. Luettuasi työn sinusta ei tule sanattoman viestinnän ammattilaista, mutta työ toimii ponnahduslautana parempaan asiakaslähtöiseen myymiseen, sekä yleisen kuvan antamiseen sanattomasta viestinnästä.
Opinnäytetyö aloitettiin vuoden 2021 lopussa. Työssä on käytetty lukuisia eri kirja-, video- sekä blogilähteitä.