Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisäinen viestintä Norlandia Tampere Hotellissa

Virolainen, Eve (2022)

 
Avaa tiedosto
Virolainen_Eve.pdf (891.0Kt)
Lataukset: 


Virolainen, Eve
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204145218
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsiteltiin päivittäistä viestintää ja sen eri muotoja sekä esimiehen viestinnän vaikutusta työyhteisöön. Kaikissa yrityksissä käytetään viestintää jollakin tavalla, eikä ilman viestintää olisi mitään organisoitua toimintaa tai organisaatioita.

Toimeksiantajana on potilashotellina toimiva Norlandia Tampere Hotelli. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia toimeksiantajan sisäisen viestinnän toimivuutta. Tämä tehtiin perehtymällä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen sekä työntekijöille suunnatun standardoidun kyselyn avulla. Haluttiin myös selvittää, onko tarvetta muutoksille ja millaisia muutoksia olisi mahdollista toteuttaa. Tutkimus on laadullinen eli kvalitatiivinen. Tutkimuksen tarkoituksena on tehdä kehitysehdotuksia sisäiseen viestintään tutkimuksen perusteella.

Opinnäytetyön tulokset olivat hyvin yhtenäiset toistensa kanssa. Suurin osa työntekijöistä pitää päivittäistä viestintää riittävänä. Osa taas haluaisi olla paremmin ajan tasalla yrityksen sisäisistä muutoksista. Toiset kokivat työasioista viestimisen työajan ulkopuolella kuormittavana. Kyselyssä haluttiin myös selvittää, millaisissa tilanteissa tulee eniten esille viestinnän häiriöitä. Keskeisimmiksi syiksi viestinnän katkoille nousi kiire ja unohtaminen.

Vaikka suurin osa työntekijöistä oli tyytyväisiä nykyiseen viestintäkulttuuriin, olisi hyvä kiinnittää huomiota niihin työntekijöihin, jotka toivoivat muutosta. Osa työntekijöistä haluaa nopeammin ja enemmän tietoa yrityksen sisäisistä muutoksista. Toinen kehityskohde on työntekijöiden kuormituksen vähentäminen liittyen työajan ulkopuolella työasioista viestimiseen. Epäkohtia voidaan muuttaa käytännöllisten kehitysehdotusten myötä, jotka on räätälöity yrityksen toimintaa ajatellen. Esimerkiksi pöytäkirjojen laatiminen kokouksissa tai kokko henkilökunnan sisäinen viestintäkanava edesauttaa tiedon kulkemista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste