Työsuhdetietojen hallinnointijärjestelmä : organisaation työsuhdetietojen hallittavuuden, välityksen ja tarkastelun väline
Konttila, Moa (2022)
Konttila, Moa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204195362
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204195362
Tiivistelmä
Teatterin henkilökunnalle luotiin vuonna 2022 monen vuoden aikana kartoitetun tarpeen pohjalta järjestelmä minimoimaan informaatiokatkoksia, tiedon kulun hitautta, manuaalityötä ja tiedonhallinnan ongelmia. Järjestelmä luotiin jo olemassa olevan, kartoitetun tiedon ja havaintoijen pohjalta sekä haastattelujen avulla itsenäisesti opiskellen, harjoitellen ja rakentaen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda teatterille järjestelmä automatisoimaan ja yksinkertaistamaan työtä, siirtämään työntekijöiden tietoja ja tarpeita suoraan osastojen vastuuhenkiloille oikeassa järjestyksessä määritettyjen aikojen puitteissa ja automatisoimaan toimintoja. Järjestelmän tavoitteena oli saada työntekijöiden tiedot pysymään aina saatavilla ajantasaisina organisoidusti samasta paikassa, josta ne synkronoituvat reaaliajassa järjestelmiin ja tietokantoihin. Ohjelma tuli myös saada muistuttamaan työntekijöiden tarpeista, toiveista ja vaateista näitä asioita koskevia osastoja ja henkilöitä.
Tässä kaikessa onnistutiin, jonka lisäksi järjestelmä sai lisätoiminteita ja -ominaisuuksia, jotka tukivat käyttäjien työtä yhä enemmän.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda teatterille järjestelmä automatisoimaan ja yksinkertaistamaan työtä, siirtämään työntekijöiden tietoja ja tarpeita suoraan osastojen vastuuhenkiloille oikeassa järjestyksessä määritettyjen aikojen puitteissa ja automatisoimaan toimintoja. Järjestelmän tavoitteena oli saada työntekijöiden tiedot pysymään aina saatavilla ajantasaisina organisoidusti samasta paikassa, josta ne synkronoituvat reaaliajassa järjestelmiin ja tietokantoihin. Ohjelma tuli myös saada muistuttamaan työntekijöiden tarpeista, toiveista ja vaateista näitä asioita koskevia osastoja ja henkilöitä.
Tässä kaikessa onnistutiin, jonka lisäksi järjestelmä sai lisätoiminteita ja -ominaisuuksia, jotka tukivat käyttäjien työtä yhä enemmän.