United States market analysis for analog watches
Honkanen, Jonna (2022)
Honkanen, Jonna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204225724
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204225724
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on tarjota ajankohtaista tietoa analogisten kellojen markkinoista Yhdysvalloissa Rohjeelle, joka toimii tämän tutkimuksen toimeksiantajana. Tutkimuksen keskiössä on tavoite oppia tuntemaan paremmin asiakkaat, heidän asenteensa, tämänhetkiset trendit markkinoilla ja kuinka kohderyhmä voidaan tavoittaa mahdollisimman tehokkaasti. Tavoite on myös oppia ymmärtämään kohderyhmän mieltymykset ja tarpeet paremmin. Aiheesta tehtyjä tutkimuksia ja kirjallisuutta on hyödynnetty tiedonkeruussa yhdysvaltalaisten kuluttajien muuttuneista arvoista, trendeistä kellomarkkinoilla, ja eri kuluttajasegmenteistä Yhdysvalloissa. Tätä tutkimusta varten on myös suoritettu kyselyasiakkaille, jotka ovat jo ostaneet kellon Rohjeelta. Kyselyn kysymykset on muotoiltu niin, että saataisiin tietoa miksi asiakkaat ovat päätyneet tekemään ostoksen, ovatko he olleet tyytyväisiä tuotteeseen ja prosessiin sekä heille on annettu mahdollisuus antaa palautetta. Kolme kilpailijaa on myös valittu lähempään tarkasteluun, jotta voitaisiin tarjota tietoa, minkälaisia tuotteita on tarjolla samassa hintaluokassa ja minkälaisiin asioihin nämä yritykset keskittyvät markkinoinnissaan. Kaikki tulokset ovat yhdistetty, jotta on voitu muodostaa kuvat markkinoista tällä hetkellä ja analyysien perusteella on tehty yhteenveto ja kirjoittajan suositukset annettu toimeksiantajalle. Aikaisemmat tutkimukset sekä asiakkaille suoritettu kysely tuottivat samankaltaisia tuloksia, mutta myös eroavaisuuksia ilmeni. The objective of this research is to provide accurate information about the analog watch markets in the United States for the commissioning company Rohje. At the center of the research is the objective to get to know more about the customers, their attitudes, and current trends in that specific market and how the target group is reached efficiently, and that their wants and needs are acknowledged better. The secondary research and literature are used to gain information about the United States based consumers changing values, the trends in the watch industry in general and consumer segments in the USA. Primary research is conducted to the customers who have already purchased a watch from Rohje. The survey questions are designed so that information can be collected about why these customers have chosen to do the purchase, have they been satisfied with the product and purchase process and the option to give feedback is provided. Three competitors are chosen for a closer look to give a brief review of what is available in the same price range and what kind of things are they focusing in their marketing. All the results are combined to form a picture about the markets today and based on these analyses a conclusion is made and recommendations by the author are given. Primary and secondary research provided some similar results but also some differences were detectable.