Asukasmuutostöiden hallinta Homerun-palvelulla : asukasmuutostöiden hallinta Pohjola Rakennus Oy Suomessa
Nieminen, Juuli (2022)
Nieminen, Juuli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204255929
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204255929
Tiivistelmä
Asuntorakentamisen nykyisessä kilpailuympäristössä menestymisen edellytyksenä on asiakaspalvelu sekä sen jatkuva kehittäminen ja sitä kautta asiakastyytyväisyys. Isona vaikuttavina tekijöinä rakennusliikkeen asiakastyytyväisyyteen ovat heidän tarjoamat lisä- ja muutostyöt sekä näiden onnistuminen asiakkaan toiveiden mukaan.
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin asukasmuutostöiden hallintaan Pohjola Rakennuksella muutostöitä hoitavien henkilöiden näkökulmasta. Lisäksi opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, miten uusi käyttöönotettu digitaalinen Homerun-palvelu muuttaa tätä prosessia.
Opinnäytetyössä käsitellään vaiheittain asukasmuutosprosessia nykyisellä mallilla sekä käyttöönotetulla Homerun-palvelulla. Pohjola Rakennuksella muutostöiden parissa työskenteleville henkilöille lähetetyn kyselyn vastausten perusteella saatiin realistinen kokonaiskuva siitä, mitkä asiat koettiin nykyisen asukasmuutosprosessiin haasteiksi, mitä uudelta palvelulta toivottiin sekä millaista apua palvelu tuo asukasmuutosprosessiin hallintaan.
Lopuksi opinnäytetyössä käytiin läpi, millainen tulevaisuus Homerun-palvelun käytöllä on Pohjola Rakennuksella ja mihin kaikkeen sen palveluita on tarkoituksena tulevaisuudessa laajentaa sekä kehitysehdotuksia kyselyssä nousseisiin ongelmakohtiin, joihin palvelu itsessään ei pysty vastaamaan.
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin asukasmuutostöiden hallintaan Pohjola Rakennuksella muutostöitä hoitavien henkilöiden näkökulmasta. Lisäksi opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, miten uusi käyttöönotettu digitaalinen Homerun-palvelu muuttaa tätä prosessia.
Opinnäytetyössä käsitellään vaiheittain asukasmuutosprosessia nykyisellä mallilla sekä käyttöönotetulla Homerun-palvelulla. Pohjola Rakennuksella muutostöiden parissa työskenteleville henkilöille lähetetyn kyselyn vastausten perusteella saatiin realistinen kokonaiskuva siitä, mitkä asiat koettiin nykyisen asukasmuutosprosessiin haasteiksi, mitä uudelta palvelulta toivottiin sekä millaista apua palvelu tuo asukasmuutosprosessiin hallintaan.
Lopuksi opinnäytetyössä käytiin läpi, millainen tulevaisuus Homerun-palvelun käytöllä on Pohjola Rakennuksella ja mihin kaikkeen sen palveluita on tarkoituksena tulevaisuudessa laajentaa sekä kehitysehdotuksia kyselyssä nousseisiin ongelmakohtiin, joihin palvelu itsessään ei pysty vastaamaan.