Sosiaalisen median strategia ja sisältösuunnitelma omakustanneartistille : Case Sonja m music
Pylkki, Teemu (2022)
Pylkki, Teemu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286277
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286277
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on kasvattanut merkitystään nykypäivän markkinoinnissa merkittävästi. Tavoitteellinen markkinointi sosiaalisessa mediassa edellyttää strategiaa, jonka mukaan toimia. Alussa on tärkeää valita kanavat, joita alkaa hyödyntää mahdollisimman nopeasti strategian edetessä. Jokaiselle kanavalle on myös tärkeää luoda sisältösuunnitelma, jottei toiminta kyseisellä kanavalla ole sattumanvaraista.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona omakustanneartistille nimeltään Sonja m music. Työn tavoitteena oli luoda sellaisenaan toteutuskelpoinen strategia ja sisältösuunnitelmat valituille kanaville. Artistilla ei ollut aiempaa strategiaa sosiaalista mediaa varten. Hänellä ei myöskään ollut säännöllistä toimintaa sosiaalisessa mediassa. Osittain tästä syystä opinnäytetyön painopisteenä ovat kanavanavalinnat ja sisältösuunnitelmat niihin.
Opinnäytetyön lopputuloksena on strategia sosiaalisessa mediassa markkinointia varten sekä sisältösuunnitelmat valikoituihin kanaviin. Artisti hyödyntää jatkossa strategiaa ja kehittää toimintaa itsenäisesti eteenpäin.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona omakustanneartistille nimeltään Sonja m music. Työn tavoitteena oli luoda sellaisenaan toteutuskelpoinen strategia ja sisältösuunnitelmat valituille kanaville. Artistilla ei ollut aiempaa strategiaa sosiaalista mediaa varten. Hänellä ei myöskään ollut säännöllistä toimintaa sosiaalisessa mediassa. Osittain tästä syystä opinnäytetyön painopisteenä ovat kanavanavalinnat ja sisältösuunnitelmat niihin.
Opinnäytetyön lopputuloksena on strategia sosiaalisessa mediassa markkinointia varten sekä sisältösuunnitelmat valikoituihin kanaviin. Artisti hyödyntää jatkossa strategiaa ja kehittää toimintaa itsenäisesti eteenpäin.