Digitaaliset kanavat osana pk-yrityksien uusasiakashankintaa
Alkozai, Wida; Koskinen, Juulia (2022)
Alkozai, Wida
Koskinen, Juulia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276224
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276224
Tiivistelmä
Uusasiakashankinnan avulla pk-yritykset voivat hankkia potentiaalisia asiakkaita yritykselleen sosiaalista mediaa hyödyntämällä. Yritys ei voi menestyä liiketoiminnassaan ilman asiakkaita. Sosiaalisen median kautta yritysten on helpompi kohdentaa mainoksiaan kohderyhmilleen ja tavoittaa potentiaaliset asiakkaat. Tämän opinnäytetyön aiheena on digitaaliset kanavat osana pk-yrityksien uusasiakashankintaa. Työn tarkoituksena on löytää ratkaisu pk-yrityksille, miten hyödyntää sosiaalisen median kanavia uusasiakashankinnassa.
Opinnäytetyö on kohdistettu pienille ja keskisuurille verkkokaupoille, jotka tarjoavat B2B-asiakkailleen toimistotarvikkeita sekä haluavat lisätä uusasiakashankintaa digitaalisten kanavien avulla.
Teoriaosuudessa perehdytään sosiaalisen median kanaviin Facebook ja Instagram ja pohditaan niiden merkitystä yrityksen uusasiakashankinnassa. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään hakukoneoptimointia ja yrityksen verkkosivuja sekä niiden etuja pk-yrityksien uusasiakashankinnassa.
Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esiin eri digitaalisia kanavia ja rakentaa asianmukainen alusta Pk-yrityksille, joka antaa suuntaviivat johdonmukaiseen sosiaalisen median sekä verkoston hyödyntämiseen uusasiakashankinnassa.
Empiriaosa esittelee eri digitaalisia kanavia ja rakentaa pk-yrityksille asianmukaisen alustan, joka antaa suuntaviivat johdonmukaiseen sosiaalisen median sekä verkoston hyödyntämiseen uusasiakashankinnassa. Opinnäytetyön kautta pk-yrityksillä on helppo valita oikeat sosiaalisen median kanavat ja ratkaisut.
Opinnäytetyö on kohdistettu pienille ja keskisuurille verkkokaupoille, jotka tarjoavat B2B-asiakkailleen toimistotarvikkeita sekä haluavat lisätä uusasiakashankintaa digitaalisten kanavien avulla.
Teoriaosuudessa perehdytään sosiaalisen median kanaviin Facebook ja Instagram ja pohditaan niiden merkitystä yrityksen uusasiakashankinnassa. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään hakukoneoptimointia ja yrityksen verkkosivuja sekä niiden etuja pk-yrityksien uusasiakashankinnassa.
Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esiin eri digitaalisia kanavia ja rakentaa asianmukainen alusta Pk-yrityksille, joka antaa suuntaviivat johdonmukaiseen sosiaalisen median sekä verkoston hyödyntämiseen uusasiakashankinnassa.
Empiriaosa esittelee eri digitaalisia kanavia ja rakentaa pk-yrityksille asianmukaisen alustan, joka antaa suuntaviivat johdonmukaiseen sosiaalisen median sekä verkoston hyödyntämiseen uusasiakashankinnassa. Opinnäytetyön kautta pk-yrityksillä on helppo valita oikeat sosiaalisen median kanavat ja ratkaisut.