Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Perusopetuksen iltapäivätoiminnan laskentamallin kehittäminen

Väre, Taina (2022)

 
Avaa tiedosto
Vare_Taina.pdf (699.1Kt)
Lataukset: 


Väre, Taina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205016628
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Espoon kaupungin perusopetuksen iltapäivätoiminnan laskentamallia. Tilaajana oli Espoon kaupungin kasvun ja oppimisen toimiala. Kunta voi järjestää perusopetuksen iltapäivätoiminnan itse tai yhteistyössä toisten kuntien kanssa, antaa avustusta yksityiselle palveluntuottajalle tai kilpailuttaa palvelun hankintalain mukaan. Nykyisessä perusopetuksen iltapäivätoiminnan liiketoimintamallissa palvelu ja hinnoittelu annettiin valmiiksi Espoon kaupunkin perusopetuksen iltapäivätoiminnan palveluntuottajille.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen kehittämistyö alkoi case organisaation halusta tehdä muutoksia perusopetuksen iltapäivätoiminnan nykyiseen laskentamalliin. Kehittämistyöhön kerättiin tietoa omana toimintana, avustettuna toimintana sekä ostopalvelusta toteutuvasta perusopetuksen iltapäivätoiminnasta, opetus- ja kulttuuritoimen rahoitusjärjestelmästä, Uudenmaan kuntien verkkosivuilta, haastattelemalla sekä kohdentamalla Uudenmaan kunnille sähköinen kysely. Tutkimuksen teoriaosuudessa tarkasteltiin kunnan johtamisvälineitä, tuottavuutta sekä perehdyttiin kustannus- ja toimintolaskentaa.
Teorian ja tutkimuksen tuloksena tarkennettiin Espoon kaupungin perusopetuksen iltapäivätoiminnan laskentatoimen kirjaamisen sääntöjä, saatiin ymmärrystä eri laskentamalleista ja mahdollistettiin uudenlainen ostopalvelun palveluhinnoittelu. Lisäksi pyritään tekemään tiiviimpää yhteistyötä Uudenmaan kuntien kanssa, jotta saadaan perusopetuksen iltapäivätoiminnan kustannusrakenne saman sisältöiseksi sekä tarkennetaan case organisaation sisäistä talouden ohjeistusta ja koulutetaan henkilökunta huomioimaan keskeiset tekijät perusopetuksen iltapäivätoiminnassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste