Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median suunnitelma Henkilöstökumppani Oy:lle

Timonen, Iina-Riina (2022)

 
Avaa tiedosto
Sosiaalisen median suunnitelma Henkilöstökumppani Oylle.pdf (659.3Kt)
Lataukset: 


Timonen, Iina-Riina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205016654
Tiivistelmä
Sosiaalinen median alustat ovat muodostuneet tärkeiksi markkinointiväyliksi ja yhä jatkuvalla tahdilla ne kasvattavat suosiotaan. Sosiaalinen media tarjoaa helppokäyttöisiä alustoja kuluttajille, ja näiden alustojen kautta saatavilla on nopeasti useita palveluntarjoajia. Sosiaalisen median kasvu aiheuttaa jatkuvia muutoksia ja trendejä, minkä vuoksi yritysten on pysyttävä jatkuvasti ajan hermoilla sekä muutoskykyisinä. Tämä aiheuttaa myös kovaa kilpailua, mutta johdonmukaisella ja ajankohtaisella sosiaalisen median markkinoinnilla etulyöntiaseman saavuttaminen on mahdollista.

Opinnäytetyö on toiminnallinen ja aiheena on sosiaalisen median markkinointisuunnitelman toteuttaminen toimeksiantajalle Henkilöstökumppani Oylle. Toimeksiantaja on henkilöstöpalvelualan yritys, joka sijaitsee Vantaalla. Tarve opinnäytetyön toteuttamiselle tuli toimeksiantajalta, jonka yritystoiminta on kaivannut aktivoitumista sosiaalisen median osalta. Produktin sisältö on rajattu käsittelemään kolmea sosiaalisen median kanavaa ja niissä toteutettavaa markkinointia. Työn päätavoitteeksi asetettiin toimeksiantaja yrityksen näkyvyyden kasvattaminen kohderyhmien keskuudessa. Alatavoitteeksi asetettiin kanavissa vaadittavien työkalujen sekä toimeksiantajan sosiaalisen median ymmärryksen kehittäminen, jotta sosiaalisen median markkinointi onnistuisi suunnitelmassa laadittujen tavoitteiden mukaisesti.

Opinnäytetyön johdannossa esitellään toimeksiantaja sekä kyseisen toimeksiantajan nykytilanne lyhyesti. Tämän jälkeen produktissa esitellään teoriaosuus, jossa perehdytään markkinoinnin käsiteisiin sekä sosiaaliseen mediaan markkinoinnin välineenä ja saatavilla oleviin sekä tarpeellisiin työkaluihin, kuten SOSTAC-markkinointimalliin. Produktissa käsitellään lyhyesti myös sosiaalisessa mediassa markkinointia B2B-näkökulmasta. Lopuksi teoriaosuudessa käsitellään opinnäytetyön toteuttamiseen tarvittavat sosiaalisen median kanavat: LinkedIn, Facebook ja Instagram.

Produktin empiirinen osa toteutetaan teoriaosuudessa käsitellyn SOSTAC-markkinointimallin mukaisesti, joissa oleellisimpina produktin toteuttamisen kannalta ovat nykytila-, kilpailija- sekä kohderyhmäanalyysi. Lisäksi mallin avulla luodaan toimeksiantajalle markkinointitavoitteet ja -strategia. Näiden pohjalta määritellään parhaimmaksi todetut toimenpiteet sekä toimintasuunnitelma. Viimeisempänä empiirisestä osasta käsitellään mallin mukaisesti prosessinhallinta ja -seuranta.

Produktissa käsitellään myös yhteenveto, sisältäen kehittämisehdotukset sekä produktin toteuttajan oman oppimisen tulokset. Produktissa luotu suunnitelma on ehdotettu toteutettavaksi vuonna 2022, joten johtopäätökset ovat osaltaan hypoteeseja, mutta toimeksiantaja on kokenut hyötyvänsä opinnäytetyön ehdotelmista huomattavasti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste