Kiinteistötoimisto Kätkänaho Oy:n markkinointisuunnitelma
Mäkelä, Suvi (2022)
Mäkelä, Suvi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205026728
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205026728
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Kiinteistötoimisto Kätkänahon vuokraustoiminnan markkinointia. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinoinnin suunnitteluprosessiin. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma Kiinteistötoimisto Kätkänaho Oy:lle.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheita. Markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheita ovat toimintaympäristön analyysi, yritysanalyysi, kilpailija-analyysi, sekä tavoitteiden, kohderyhmien ja budjetin määrittely. Lisäksi markkinoinnin suunnitteluprosessiin kuuluu markkinoinnin toimenpiteiden valinta, organisointi ja aikataulutus, sekä seuranta ja arviointi.
Opinnäytetyön kolmannessa luvussa käsitellään Kiinteistötoimisto Kätkänaholle laadittua markkinointisuunnitelmaa. Prosessissa huomioidaan kaikki markkinointisuunnitelmaan vaikuttavat analyysit ja niiden pohjalta keksitään ratkaisuja Kätkänahon toiminnan kasvattamiseksi. Sen lisäksi kolmannessa kappaleessa käydään läpi markkinointiviestintää, ja iso osa ratkaisuista, joita työssä ilmenee, pohjautuvat markkinointiviestintään ja sen kehittämiseen. Kolmannen luvun jatkotoimenpide-ehdotuksia Kiinteistötoimisto Kätkänaholle on esimerkiksi sosiaaliseen mediaan panostaminen, sen päivittäminen vuosikellosuunnitelman mukaan päivittäin ja lisäksi opiskelijoihin panostaminen esimerkiksi käymällä nuorille tarkoitetuilla messuilla ja kouluissa esiintymässä.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheita. Markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheita ovat toimintaympäristön analyysi, yritysanalyysi, kilpailija-analyysi, sekä tavoitteiden, kohderyhmien ja budjetin määrittely. Lisäksi markkinoinnin suunnitteluprosessiin kuuluu markkinoinnin toimenpiteiden valinta, organisointi ja aikataulutus, sekä seuranta ja arviointi.
Opinnäytetyön kolmannessa luvussa käsitellään Kiinteistötoimisto Kätkänaholle laadittua markkinointisuunnitelmaa. Prosessissa huomioidaan kaikki markkinointisuunnitelmaan vaikuttavat analyysit ja niiden pohjalta keksitään ratkaisuja Kätkänahon toiminnan kasvattamiseksi. Sen lisäksi kolmannessa kappaleessa käydään läpi markkinointiviestintää, ja iso osa ratkaisuista, joita työssä ilmenee, pohjautuvat markkinointiviestintään ja sen kehittämiseen. Kolmannen luvun jatkotoimenpide-ehdotuksia Kiinteistötoimisto Kätkänaholle on esimerkiksi sosiaaliseen mediaan panostaminen, sen päivittäminen vuosikellosuunnitelman mukaan päivittäin ja lisäksi opiskelijoihin panostaminen esimerkiksi käymällä nuorille tarkoitetuilla messuilla ja kouluissa esiintymässä.