Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tekoälyn luonti piilohippaan

Tuomi, Tommi (2022)

 
Avaa tiedosto
Tuomi_Tommi.pdf (1007.Kt)
Lataukset: 


Tuomi, Tommi
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205036884
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutustua tekoälyyn peleissä ja tavoitteena oppia perusmenetelmiä, joista on hyvä tietää tekoälyn suunnittelussa. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi tekoälyn historiaa peleissä sekä kerrotaan reitinhakualgoritmeista ja hieman koneoppimisesta. Koneoppimisen osuus on lyhyempi, koska se on epäsuositumpi tapa toteuttaa tekoäly peleissä. Opinnäytetyön soveltavassa osuudessa tehtiin yksinkertainen demosovellus Unity-pelimoottorilla jotta saataisiin tuntumaa siihen, kuinka tekoälyä voisi lähteä tekemään. Yksityiskohtiin Unityn kanssa työskentelemisessä ei mennä, vaan käydään läpi vaiheet demosovelluksen tekemisestä, koodia sekä käytetyt Unityn tarjoamat työkalut. Alkuperäisiin tavoitteisiin päästiin ja opittiin hieman perusasioita tekoälylle olennaisista aiheista. Demonstraation tekoälyhahmot käyttäytyvät halutulla tavalla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste