Framtidens marknadsföring: megatrender som verktyg inom marknadsföring
Korvenniemi, Essi (2022)
Korvenniemi, Essi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205047117
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205047117
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan aikamme suurimpia megatrendejä ja näiden vaikutusta markkinointiin sekä miten megatrendejä voi käyttää työkaluna markkinoijan työssä. Tulevaisuustutkimuksessa käytetyt megatrendit voivat kertoa meille paljon siitä miltä tulevaisuutemme näyttää, siksi voimme myös hyödyntää näitä markkinoinnissa. Kun opimme analysoimaan näitä suuria ilmiöitä voimme myös nähdä eri tulevaisuuden skenaarioita sekä trendejä.
Tulevaisuus on meille kaikille tärkeä ja taito tulkita sitä tarjoaa meille aina enemmän mahdollisuuksia. Käyttäen kirjallisuutta ja erilaisia raportteja ja muita lähteitä tulevaisuuden tutkimuksesta, megatrendeistä sekä eri asiantuntijoiden haastatteluiden kautta tässä opinnäytetyössä kerättään tietoa siitä miten megatrendejä kannattaa hyödyntää markkinoijan työssä.
Teorian kautta katsomme myös tämän päivän suurimpia megatrendejä ja niiden vaikutusta megatrendeihin. Käymme myös läpi mitkä trendit ovat olleet suurimpia. Asiantuntijoiden kanssa pohdimme myös enemmän trendeistä sekä näiden tulevaisuudesta.
Tulevaisuus on meille kaikille tärkeä ja taito tulkita sitä tarjoaa meille aina enemmän mahdollisuuksia. Käyttäen kirjallisuutta ja erilaisia raportteja ja muita lähteitä tulevaisuuden tutkimuksesta, megatrendeistä sekä eri asiantuntijoiden haastatteluiden kautta tässä opinnäytetyössä kerättään tietoa siitä miten megatrendejä kannattaa hyödyntää markkinoijan työssä.
Teorian kautta katsomme myös tämän päivän suurimpia megatrendejä ja niiden vaikutusta megatrendeihin. Käymme myös läpi mitkä trendit ovat olleet suurimpia. Asiantuntijoiden kanssa pohdimme myös enemmän trendeistä sekä näiden tulevaisuudesta.