Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtuman markkinointi Instagramissa: Hoodfest

Eloranta, Eliisa (2022)

 
Avaa tiedosto
Eloranta_Eliisa.pdf (895.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Eloranta, Eliisa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205047275
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli tarkastella tapahtuman markkinointia Instagramissa. Työssä tutkittiin, millaisin keinoin näkyvyyttä Instagramissa voi kasvattaa ja tarkasteltiin, mikä tapahtuman markkinoinnissa oli onnistunutta ja mikä ei. Tarkasteltavana tilinä toimi Hoodfest -musiikkifestivaalin tili. Hoodfest on Kuopiossa järjestettävä rap- ja hiphop-musiikkiin keskittyvä festivaali.

Instagram on visuaaliseen sisältöön keskittynyt sosiaalisen median palvelu. Tapahtuman tilillä julkaistaan informaatiota tapahtumasta, lipunmyynnistä, kampanjoista ja ohjelmasta. Hoodfestin Instagram-tilin sisältöä haluttiin tarkastella kriittisesti ja pohtia, toimiiko sisältö halutulla tavalla.

Työn lähteinä käytettiin Instagramiin liittyvää aiempaa tutkimusta. Aiempaa tutkimusta käytettiin pohjana tapahtuman tilin analyysissa. Analyysissa pyrittiin selvittämään, tukeeko tutkimus käytäntöä. Kootun informaation perusteella pohdittiin, mikä tilin sisällöstä toimii, mikä tukee lipunmyyntiä ja mitä tulevaisuudessa voidaan kehittää.

Tarkasteltava ajanjakso oli tammikuu 2021-huhtikuu 2022. Tarkastelun tuloksena selvisi, että näkyvyyden kasvattamisessa mainoskampanjat ovat toimivia. Mainoskampanjat tukevat lipunmyynnin tavoitteita. Asiakkaiden sitoutumista oli onnistuttu kasvattamaan vuorovaikutuksellisilla päivityksillä. Kehitettävää on vielä monipuolisemman ja tarinankerronnallisemman sisällön tuotannossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste