Tapahtuman markkinointi Instagramissa: Hoodfest
Eloranta, Eliisa (2022)
Eloranta, Eliisa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205047275
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205047275
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli tarkastella tapahtuman markkinointia Instagramissa. Työssä tutkittiin, millaisin keinoin näkyvyyttä Instagramissa voi kasvattaa ja tarkasteltiin, mikä tapahtuman markkinoinnissa oli onnistunutta ja mikä ei. Tarkasteltavana tilinä toimi Hoodfest -musiikkifestivaalin tili. Hoodfest on Kuopiossa järjestettävä rap- ja hiphop-musiikkiin keskittyvä festivaali.
Instagram on visuaaliseen sisältöön keskittynyt sosiaalisen median palvelu. Tapahtuman tilillä julkaistaan informaatiota tapahtumasta, lipunmyynnistä, kampanjoista ja ohjelmasta. Hoodfestin Instagram-tilin sisältöä haluttiin tarkastella kriittisesti ja pohtia, toimiiko sisältö halutulla tavalla.
Työn lähteinä käytettiin Instagramiin liittyvää aiempaa tutkimusta. Aiempaa tutkimusta käytettiin pohjana tapahtuman tilin analyysissa. Analyysissa pyrittiin selvittämään, tukeeko tutkimus käytäntöä. Kootun informaation perusteella pohdittiin, mikä tilin sisällöstä toimii, mikä tukee lipunmyyntiä ja mitä tulevaisuudessa voidaan kehittää.
Tarkasteltava ajanjakso oli tammikuu 2021-huhtikuu 2022. Tarkastelun tuloksena selvisi, että näkyvyyden kasvattamisessa mainoskampanjat ovat toimivia. Mainoskampanjat tukevat lipunmyynnin tavoitteita. Asiakkaiden sitoutumista oli onnistuttu kasvattamaan vuorovaikutuksellisilla päivityksillä. Kehitettävää on vielä monipuolisemman ja tarinankerronnallisemman sisällön tuotannossa.
Instagram on visuaaliseen sisältöön keskittynyt sosiaalisen median palvelu. Tapahtuman tilillä julkaistaan informaatiota tapahtumasta, lipunmyynnistä, kampanjoista ja ohjelmasta. Hoodfestin Instagram-tilin sisältöä haluttiin tarkastella kriittisesti ja pohtia, toimiiko sisältö halutulla tavalla.
Työn lähteinä käytettiin Instagramiin liittyvää aiempaa tutkimusta. Aiempaa tutkimusta käytettiin pohjana tapahtuman tilin analyysissa. Analyysissa pyrittiin selvittämään, tukeeko tutkimus käytäntöä. Kootun informaation perusteella pohdittiin, mikä tilin sisällöstä toimii, mikä tukee lipunmyyntiä ja mitä tulevaisuudessa voidaan kehittää.
Tarkasteltava ajanjakso oli tammikuu 2021-huhtikuu 2022. Tarkastelun tuloksena selvisi, että näkyvyyden kasvattamisessa mainoskampanjat ovat toimivia. Mainoskampanjat tukevat lipunmyynnin tavoitteita. Asiakkaiden sitoutumista oli onnistuttu kasvattamaan vuorovaikutuksellisilla päivityksillä. Kehitettävää on vielä monipuolisemman ja tarinankerronnallisemman sisällön tuotannossa.