Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median mahdollisuudet yksityisiä lääkäripalveluja tarjoavan keskuksen markkinoinnissa ja viestinnässä case: Porin Lääkäritalo Oy

Nurmela, Wilma (2014)

 
Avaa tiedosto
NurmelaWilma.pdf (359.4Kt)
Lataukset: 


Nurmela, Wilma
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405066118
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on sosiaalinen media yksityisiä lääkäripalveluja tarjoavan keskuksen markkinoinnissa ja viestinnässä. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Satakunnan suurin yksityinen lääkärikeskus, Porin Lääkäritalo Oy.

Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää mitä sosiaalisen median kanavia Porin Lääkäritalo voisi hyödyntää markkinointiviestinnässään ja miten yritys voisi saavuttaa lisäarvoa kyseisten kanavien kautta. Tavoitteena on saavuttaa suurempi ja nopeampi vuorovaikutuksen määrä Porin Lääkäritalon sosiaalisen median sivustoilla ja samalla ylläpitää Lääkäritalon ihmisläheistä imagoa.

Kyseisten kanavien valinnassa pohdin pitkään runsaasti käyttäjiä omaavien, yksityissairaaloiden imagoon ja eettistä toimintatapaa tukevien sosiaalisen median sivustojen hyötyjä ja haittoja. Lisäksi pohdin sosiaalisen median kanavan valintaa benchmarking-analyysin muodossa, jossa analysoin Porin Lääkäritalon suurimpien kilpailijoiden, Suomen Terveystalon ja Mehiläisen, sosiaalisen median käyttäytymistä.

Opinnäytetyötä kirjoittaessani Porin Lääkäritalolla oli käytössään yrityksen kotisivuilla ilmestyvän blogin lisäksi oma Facebook-sivusto. Yrityksen Facebook-sivusto toimii tällä hetkellä hyvin; uusia päivityksiä tulee tasaisesti ja tykkääjien määrä sivustolla on ollut kasvussa.

Työssäni päädyin siihen, että Facebook-sivuston lisäksi Porin Lääkäritalon kannattaisi harkita liittymistä Google+-, Instagram- ja Twitter-sivustoille, kun tavoitteena on markkinointiviestinnän sujuvoittaminen. Yrityksen blogin käytännön järjestelyjä olisi myös hyvä parantaa: blogin päivittäminen useammin ja yhteistyö esimerkiksi lääkäreiden kanssa auttaisi saamaan blogista yhä enemmän lisäarvoa Lääkäritalolle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste