Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys tapahtumassa : Case Aura Fest 2019-2021

Kangas, Aini (2022)

 
Avaa tiedosto
Kangas_Aini.pdf (2.751Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kangas, Aini
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057344
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli mitata asiakastyytyväisyyttä ja sen muutoksia vuosina 2019–2021. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi tapahtuma-alan yritys Nordic Live Productions Oy, joka järjestää muun muassa Aura Festin. Aura Fest on vuonna 2011 perustettu Turussa järjestettävä urbaanin ja elektronisen musiikin kaupunkifestivaali. Vuonna 2021 Aura Fest oli ensimmäisen kerran k18. Aikaisempina vuosina kyseinen tapahtuma on ollut kaiken ikäisille sallittu.

Työn teoreettinen osuus alkaa toimeksiantajan Nordic Live Productions Oy:n sekä opinnäytetyössä käsiteltävän tapahtuman Aura Festin esittelyllä. Toisessa luvussa käsitellään asiakastyytyväisyyttä tapahtumissa ja eri asiakastyytyväisyyden mittareita. Tämän jälkeen siirrytään käsittelemään tutkimusmenetelmää sekä tutkimuksen luotettavuutta. Neljännessä luvussa analysoidaan tutkimustuloksia, jonka jälkeen siirrytään johtopäätöksiin ja kehitysehdotuksiin. Työn viimeisessä luvussa on pohdintaa opinnäytetyöstä ja sen prosessista sekä Aura Festeistä.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten asiakastyytyväisyys on muuttunut Aura Festeillä vuosien varrella ja onko vuonna 2021 tehdyllä ikärajamuutoksella ollut osuutta asiaan. Tutkimusmenetelmänä tutkimuksessa toimi kvantitatiivinen tutkimus. Vuonna 2021 kyselyyn vastanneita oli 508. Vuonna 2020 kyselyyn vastanneita oli 546 ja vuonna 2019 vastanneita oli 289.

Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, miten Aura Fest on tehnyt merkittävän parannuksen asiakastyytyväisyyteensä vuoteen 2019 verrattuna. Tapahtuman artistikattaukseen sekä palveluiden sujuvuuteen oltiin erityisen tyytyväisiä, kun taas palvelutiskien määrässä sekä poikkeusvuosien erikoisjärjestelyissä oli asiakkaiden mielestä vielä hieman parannettavaa. Kaiken kaikkiaan tapahtuman asiakkaat ovat kuitenkin tyytyväisiä Aura Festiin. Asteikolla 1–5 Aura Fest sai kokonaisarvosanaksi kyselyyn vastanneilta arvosanan 4,15.

Opinnäytetyön tavoite toteutui ja toimeksiantaja sai haluamansa tiedon Aura Festin asiakastyytyväisyydestä ja sen muutoksista vuosien varrella. Vaikkakaan tutkimuksessa ei saatu selville sitä, onko ikärajamuutoksella ollut konkreettista muutosta asiakastyytyväisyyteen, tulosten avulla voidaan paneutua muihin tärkeisiin kehityskohteisiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste