VR-pelin suunnittelu ja toteutus Unitylla
Seppä, Sanna (2022)
Seppä, Sanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057408
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057408
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata sovelluskehityksen prosessia pelimoottori Unitya käyttäen. Sovelluksen kohdelaitteena toimi Oculus Quest 2, joka on virtuaalitodellisuutta hyödyntävä päähän puettava laite.
Pelin tausta-ajatuksena oli luoda kuntoutusaiheinen hyötypeli. Peli sisälsi kolme eri osiota: osion joka mittaa reaktionopeutta, toinen osa osumatarkkuutta ja kolmas osio oli
ns. rentoutusosio talvisessa metsässä.
Pelissä hyödynnettiin erilaisia tapoja ja keinoja VR-sovelluskehitykseen liittyen, esimerkiksi käsien tunnistamiseen liittyviä komponentteja.
Pelin tausta-ajatuksena oli luoda kuntoutusaiheinen hyötypeli. Peli sisälsi kolme eri osiota: osion joka mittaa reaktionopeutta, toinen osa osumatarkkuutta ja kolmas osio oli
ns. rentoutusosio talvisessa metsässä.
Pelissä hyödynnettiin erilaisia tapoja ja keinoja VR-sovelluskehitykseen liittyen, esimerkiksi käsien tunnistamiseen liittyviä komponentteja.
