Varainhankintatoiminnan kehittäminen ja markkinointi osana yrityksen uusasiakashankintaa
Lammi, Suvi (2022)
Lammi, Suvi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057349
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057349
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Suomen Devtec Oy, joka maahantuo ja jalostaa pyyhintätuotteita. Yrityksen tavoitteena on lisätä ja kehittää uusasiakashankintaa. Varainhankintatoiminta on yksi valittu keino tavoitteen saavuttamiseen. Nonprofit
-organisaatiot ovat yritykselle kokonaan uusi asiakasryhmä. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää ja luoda selkeät ja inspiroivat myyntimateriaalit, joilla herätetään asiakkaan mielenkiinto ja ostohalu sekä sujuvoitetaan näin myös myyntitilanteita.
Työn teoriaosuudessa käsitellään uusasiakashankinnan keinoja ja strategioita. Teoriassa perehdytään myös nonprofit -organisaatioihin. Tarkastelussa ovat lainsäädäntöön liittyvät asiat ja vaihtoehtoiset tulonhankkimistavat. Lähteinä käytettiin pääsääntöisesti verkkolähteitä, koska kirjallisuutta oli todella vähän saatavilla.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö sisältää varainhankintatoiminnan markkinointimateriaalien kehittämisen. Projektin tuloksena yritys saa selkeän ja informatiivisen myyntiesitteen, tilauslistan ja ohjeet. Lisäksi nettisivuille suunniteltiin oma osionsa varainhankintatoiminnalle sekä lanseerattiin myytäväksi tuotepaketti omalla etiketillä. Työ on laaja ja työelämälähtöinen kokonaisuus, josta on hyötyä toimeksiantajayritykselle. Lopputuloksena toimeksiantajalla on nyt käyttövalmis työkalupakki myynnin edistämiseen, joka on myös visuaalisesti yhtenäinen. Tästä on hyvä jatkaa uusasiakashankinnan kehittämistä ja tehdä varainhankinnasta pysyvä ja tärkeä osa yrityksen myyntiä. Niin opinnäytetyön toteuttaja kuin toimeksiantajakin ovat erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Tulevaisuudessa materiaaleja voidaan vielä kehittää vastaamaan entistä paremmin niin myyjien kuin ostajienkin muuttuvia tarpeita.
-organisaatiot ovat yritykselle kokonaan uusi asiakasryhmä. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää ja luoda selkeät ja inspiroivat myyntimateriaalit, joilla herätetään asiakkaan mielenkiinto ja ostohalu sekä sujuvoitetaan näin myös myyntitilanteita.
Työn teoriaosuudessa käsitellään uusasiakashankinnan keinoja ja strategioita. Teoriassa perehdytään myös nonprofit -organisaatioihin. Tarkastelussa ovat lainsäädäntöön liittyvät asiat ja vaihtoehtoiset tulonhankkimistavat. Lähteinä käytettiin pääsääntöisesti verkkolähteitä, koska kirjallisuutta oli todella vähän saatavilla.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö sisältää varainhankintatoiminnan markkinointimateriaalien kehittämisen. Projektin tuloksena yritys saa selkeän ja informatiivisen myyntiesitteen, tilauslistan ja ohjeet. Lisäksi nettisivuille suunniteltiin oma osionsa varainhankintatoiminnalle sekä lanseerattiin myytäväksi tuotepaketti omalla etiketillä. Työ on laaja ja työelämälähtöinen kokonaisuus, josta on hyötyä toimeksiantajayritykselle. Lopputuloksena toimeksiantajalla on nyt käyttövalmis työkalupakki myynnin edistämiseen, joka on myös visuaalisesti yhtenäinen. Tästä on hyvä jatkaa uusasiakashankinnan kehittämistä ja tehdä varainhankinnasta pysyvä ja tärkeä osa yrityksen myyntiä. Niin opinnäytetyön toteuttaja kuin toimeksiantajakin ovat erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Tulevaisuudessa materiaaleja voidaan vielä kehittää vastaamaan entistä paremmin niin myyjien kuin ostajienkin muuttuvia tarpeita.