Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma Bumma Pizza & Barille
Lahti, Miira (2022)
Lahti, Miira
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057504
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057504
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma on toteutettu ravintola Bumma Pizza & Barille, joka toimii tällä hetkellä väliaikaisissa liiketiloissa. Opinnäytetyössä keskitytään niihin digitaalisiin kanaviin, joita ravintolalla on jo käytössä, kuten kotisivut sekä sosiaalisen median kanavista Facebook ja Instagram.
Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on saada yrityksen asiakkaat tietoisiksi yrityksen tulevasta muutosta ja konseptiuudistuksesta. Jotta tavoitteet saavutetaan, on yrityksen saatava lisää näkyvyyttä hakukoneissa sekä sosiaalisen median kanavissa. Nämä aiheet toimivat pohjana markkinointiviestintäsuunnitelmalle.
Opinnäytetyön ensimmäisessä vaiheessa haastateltiin toimeksiantajaa ja keittiöpäällikköä, jotta saataisiin selkeä kuva yrityksen nykytilasta, sekä tulevista muutoksista. Haastattelun jälkeen tutustuttiin ravintolan digitaalisiin markkinointiviestinnän kanaviin. Tämän jälkeen kirjoitettiin teoria markkinointiviestinnästä ja tutustuttiin työssä käytettävään SOSTAC-malliin.
Tietoperustassa keskitytään digitaalisen markkinointiviestintään, jossa käsitellään kotisivut, sisältömarkkinointi, hakukoneoptimointiin ja sosiaalisen median puolella keskitytään Facebookiin ja Instagramiin. Nämä aiheet vastaavat toiminnallisen osuuden elementtejä.
Produktissa käydään läpi yrityksen nykytila-, kilpailija-, ja SWOT-analyysi. Tämän jälkeen kerrotaan markkinointiviestinnän tavoitteet, strategia ja toimenpiteet, sekä käydään läpi toimintasuun nitelma ja markkinointiviestinnän seuranta.
Työssä on pyritty luomaan mahdollisimman ymmärrettävä ja helposti toteutettava digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma. Suunnitelman toteutukseen on varattu aikaa kahdeksan viikkoa ja jokaisella viikolla julkaistaan vähintään yksi julkaisu jossain yrityksen digitaalisessa kanavassa.
Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on saada yrityksen asiakkaat tietoisiksi yrityksen tulevasta muutosta ja konseptiuudistuksesta. Jotta tavoitteet saavutetaan, on yrityksen saatava lisää näkyvyyttä hakukoneissa sekä sosiaalisen median kanavissa. Nämä aiheet toimivat pohjana markkinointiviestintäsuunnitelmalle.
Opinnäytetyön ensimmäisessä vaiheessa haastateltiin toimeksiantajaa ja keittiöpäällikköä, jotta saataisiin selkeä kuva yrityksen nykytilasta, sekä tulevista muutoksista. Haastattelun jälkeen tutustuttiin ravintolan digitaalisiin markkinointiviestinnän kanaviin. Tämän jälkeen kirjoitettiin teoria markkinointiviestinnästä ja tutustuttiin työssä käytettävään SOSTAC-malliin.
Tietoperustassa keskitytään digitaalisen markkinointiviestintään, jossa käsitellään kotisivut, sisältömarkkinointi, hakukoneoptimointiin ja sosiaalisen median puolella keskitytään Facebookiin ja Instagramiin. Nämä aiheet vastaavat toiminnallisen osuuden elementtejä.
Produktissa käydään läpi yrityksen nykytila-, kilpailija-, ja SWOT-analyysi. Tämän jälkeen kerrotaan markkinointiviestinnän tavoitteet, strategia ja toimenpiteet, sekä käydään läpi toimintasuun nitelma ja markkinointiviestinnän seuranta.
Työssä on pyritty luomaan mahdollisimman ymmärrettävä ja helposti toteutettava digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma. Suunnitelman toteutukseen on varattu aikaa kahdeksan viikkoa ja jokaisella viikolla julkaistaan vähintään yksi julkaisu jossain yrityksen digitaalisessa kanavassa.