Kundtillfredsställelseundersökning : Case: Maxivision Viihde
Rantamäki, Sabina (2014)
Rantamäki, Sabina
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on 
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405137469
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405137469
Tiivistelmä
Viime vuosien aikana IPTV teollisuus, ja sen mukana myös kilpailu alalla, on kasvanut huimaa tahtia. Tämän vuoksi yrityksille on erittäin tärkeää pysyä jatkuvasti mukana kehityksessä pysyäkseen kilpailukykyisinä. Toimeksiantajani Maxisat Oy pyysi minua tekemään asiakastyytyväisyystutkimuksen heidän liiketoimintayksikölleen Maxivision Viihteelle, joka jakaa tv kanavia yksityis sekä yritysasiakkaille. Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kartoittaa kuluttajien mielipiteet sekä toivomukset Maxivision Viihteen tämänhetkisestä palvelusta. Miten palvelun laatu koetaan ja onko laite sekä sen ominaisuudet käyttäjäystävällisiä. Lisäksi tavoitteina oli kartoittaa kuka Maxivisionin tyypillinen asiakas on, sekä kehittää parannusehdotuksia yritykselle. Rajoitin tutkimuksen yksityisasiakkaisiin, koska he ovat yritykselle suurempi kohderyhmä kuin yritysasiakkaat. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Työn teoreettinen osuus on jaettu neljään osaan: lisäarvon tuottaminen, tuotekehitys, käytettävyys sekä elämystuotanto. Maxivisionin tyypillinen asiakas on keski ikäinen perheellinen mies, joka asuu omakotitalossa Uudellamaalla. Asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä tämänhetkiseen palveluun, mutta vielä on parantamisen varaa. Asiakkaiden tyytymättömyys johtui pääosin siitä, etteivät odotukset palvelusta toteutuneet. Tutkimuksen tuloksiin ja teoreettiseen viitekehykseen perustuvana parannusehdotuksena yritys tulisi jatkossa tuotekehityksessä ottaa tämän tutkimuksen asiakaspalautteen esiin tuomat kärkikohdat huomioon. 
