Uutuustuotteiden lanseeraus
Kuusela, Janne (2022)
Kuusela, Janne
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057443
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057443
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kertoa, mitä uutuustuotteiden lanseeraukseen kuuluu Hiltillä. Toimeksiantaja yrityksenä toimii rakentamiseen pienkoneita valmistava Hilti Suomi Oy. Laa-dultaan opinnäytetyö on toiminnallinen. Teoriaosuuden pohjalta on luotu toiminnallinen tuo-tos, jonka tarkoituksena on kertoa lanseerauksesta Hiltillä ja mitä kaikkea siihen kuuluu.
Teoriaosuudessa käsitellään tuotekehitysprosessia, tuotelanseerausta sekä uutuustuotteen markkinointikeinoja. Oheiset aiheet käsitellään kolmessa omassa luvussa. Teoriaosuuksien jälkeen tulee teorian yhteenveto, jossa käydään teoriaosuus tiivistetysti läpi.
Toiminnallinen osuus ei ole julkaistu opinnäytetyön yhteydessä, koska se sisältää toimeksi-antajan tietoja, joita ei voi julkaista.
Työ on suunnattu Hiltillä työskenteleville myyjille, jotka voivat halutessaan tarkastella uutuus-tuotteen lanseeraukseen kuuluvia asioita ja käyttää opinnäytetyössä annettuja vinkkejä ja tietoja omassa myyntityössään.
Opinnäytetyön loppu osiossa on kuvattuna, miten prosessi on edennyt ja mitä kaikkea siihen on kuulunut matkan varrella. Lopussa on myös kirjoittajan oma arvio oppimistaan asioista.
Teoriaosuudessa käsitellään tuotekehitysprosessia, tuotelanseerausta sekä uutuustuotteen markkinointikeinoja. Oheiset aiheet käsitellään kolmessa omassa luvussa. Teoriaosuuksien jälkeen tulee teorian yhteenveto, jossa käydään teoriaosuus tiivistetysti läpi.
Toiminnallinen osuus ei ole julkaistu opinnäytetyön yhteydessä, koska se sisältää toimeksi-antajan tietoja, joita ei voi julkaista.
Työ on suunnattu Hiltillä työskenteleville myyjille, jotka voivat halutessaan tarkastella uutuus-tuotteen lanseeraukseen kuuluvia asioita ja käyttää opinnäytetyössä annettuja vinkkejä ja tietoja omassa myyntityössään.
Opinnäytetyön loppu osiossa on kuvattuna, miten prosessi on edennyt ja mitä kaikkea siihen on kuulunut matkan varrella. Lopussa on myös kirjoittajan oma arvio oppimistaan asioista.