Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinatutkimus ja markkinointisuunnitelma Janakkalan Piensiemen Oy:lle/Suomen Kasviöljylle

Vähämäki, Susanna (2022)

 
Avaa tiedosto
Vahamaki_Susanna.pdf (3.339Mt)
Lataukset: 


Vähämäki, Susanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057439
Tiivistelmä
Työ tehtiin Suomen Kasviöljylle, joka on aputoiminimi Janakkalan Piensiemen Oy:lle. Työn tavoitteena oli saada yritykselle lisää asiakkaita ja tunnettavuutta sekä kertoa kuinka he pystyisivät markkinoimaan tuotteitaan paremmin.
Yrityksen tämänhetkisiä tuotteita ovat camelinansiemen ja camelinaöljy. Näiden tuotteiden markkinoinnin parantamista suunniteltiin tässä opinnäytetyössä ja etsittiin keinoja yritykselle siitä miten markkinoinnin kanssa tulisi edetä jatkossa. Yritys toivoo saavansa tästä opinnäytetyöstä hyötyä omaan tekemiseensä sekä lisää tunnettavuutta.
Työn tarkoituksena oli tehdä asiakastutkimusta ja näiden tutkimusten pohjalta tehtiin lopulta markkinointisuunnitelman. Tähän suunnitelmaan koottiin asiakastutkimuksen tulokset ja analyysit. Työssä selvitettiin mitä asiakkaat haluaisivat yritykseltä ja sen tuotteilta. Kirjallisessa osuudessa käytiin läpi myös seuraavia asioita: camelinaöljy, omega-3- ja 6-rasvahapot, markkinointi, yritysesittely sekä asiakastarpeet.
Markkinatutkimuksessa saatujen tulosten perusteella yritys ja sen tuotteet ovat vielä kovin tuntemattomia. Moni ei ollut vielä kuullut camelinaöljystä tai siemenistä. Tämä osoittaa sen, että markkinointia on lisättävä. Kyseessä on erikoistuotteet, jolloin niiden markkinointi on vaikeampaa ja se tuo tähän lisää haastetta. Kuitenkin jo tehdyllä markkinoinnilla on ollut hyviäkin tuloksia, sillä erityisesti Kanta-Hämeessä yritys ja sen tuotteet tiedettiin jo melko hyvin. Tuotteita ei oltu kuitenkaan välttämättä vielä ostettu kokeiluun. Lisäämällä siis markkinointia voitaisiin saavuttaa jossain vaiheessa koko Suomen tietoisuus.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste