Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kaskipuu Oy:n asiakaskokemuksen kehittäminen

Snellman, Satu (2022)

 
Avaa tiedosto
Snellman_Satu.pdf (1.280Mt)
Lataukset: 


Snellman, Satu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205077814
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli suomalainen ovia ja ikkunoita valmistava perheyritys Kaskipuu Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa yrityksen pientalosaneeraus-asiakassegmentin palvelupolku ja asiakaskokemuksen nykytila sekä selvittää mitä kehitettävää niissä on asiakkaan näkökulmasta. Tarkoituksena oli tarjota yritykselle ratkaisuja asiakaskokemuksen kehittämiseksi entisestään.

Työn lähestymistapana käytettiin palvelumuotoilua. Kehittämistyössä noudatettiin tuplatimanttiprosessimallia ja toteutettiin sen tutki-, määrittele-, kehitä- sekä toteuta-vaiheet. Tutki- ja määrittele-vaiheissa hankittiin ymmärrystä tutkittavasta aiheesta haastattelemalla kohdeyrityksen henkilökuntaa sekä toteuttamalla asiakkaille kyselytutkimus. Saatu tieto analysoitiin ja jäsenneltiin samankaltaisuuskaavion avulla. Kehitä- ja toteuta-vaiheissa etsittiin ratkaisuja tutkimuksessa esiin nousseisiin kehityskohtiin. Asiakkaiden toimintaa, ajatuksia ja tunteita selkeytettiin vaiheistamalla asiakaan polku. Ratkaisuja kehityskohtiin ideointiin yhdessä kohdeyrityksen kanssa ja ideoinnin pohjalta luotiin Service Blueprint, jossa kuvattiin kuluttaja-asiakkaan asiakaspolku suhteessa Kaskipuun prosesseihin kehitysehdotuksineen.

Tutkimuksessa palvelupolun varrelta nousi esiin erityisesti kaksi kehityskohtaa, joissa asiakkaat kokivat tulevansa unohdetuiksi; vaihe, jossa asiakas odottaa tilaamiensa tuotteiden toimitusta sekä remontin jälkeinen vaihe. Näihin kohtiin kehitettiin ratkaisuiksi asiakastiedotus sähköpostilla sekä jälkimarkkinoinnin toimenpiteet; myyjän yhteydenotto asiakkaaseen ovi- ja/tai ikkuna-remontin jälkeen sekä suosittelujen kysyminen asiakkaalta.

Opinnäytetyö antoi Kaskipuu Oy:lle pohjan, jonka avulla yrityksen on mahdollista kehittää pientalosaneeraus-asiakassegmentin asiakaskokemusta. Yrityksen kannattaa miettiä asiakaskokemuksen johtamisen viemistä osaksi yrityksen strategiaa. Sillä varmistettaisiin, että asiakaskokemus on osa jokapäiväistä toimintaa. Sen avulla myös prosessit saataisiin yhtenäistettyä ja varmistettua, että koko asiakaspolku ja kaikki sen kosketuspisteet toteuttavat strategisesti määriteltyä tavoiteltavaa asiakaskokemusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste