Asiakastyytyväisyys tilitoimiston tarjoamiin palveluihin ja taloushallinto-ohjelmaan : case Tilihalme Oy
Tähtinen, Milla (2022)
Tähtinen, Milla
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205098051
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205098051
Tiivistelmä
Tilitoimiston asiakkaiden tyytyväisyyden selvittäminen on tärkeää, koska suunnitelmalliset ja jatkuvat mittaukset auttavat yritystä kehittämään toimintaansa ja palvelujaan. Asiakkaiden antaman palautteen avulla yritys voi puuttua epäkohtiin ja toisaalta varmistaa tyytyväisten asiakkaiden pysyvyys.
Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona tilitoimisto Tilihalme Oy:lle. Yrityksellä on noussut esille tarve kartoittaa yleistä asiakastyytyväisyyttä sekä taloushallinto-ohjelman käyttöä. Tavoitteena on ollut selvittää tätä asiakkaille tehdyn kyselyn avulla ja löytää mahdollisia kehitystarpeita.
Työn teorialuvut käsittelevät asiakastyytyväisyyttä sekä asiakkuutta tilitoimistossa. Opinnäytetyön toteutuksen pääpainona on empiirinen tutkimus, jonka osana on kvantitatiivinen survey-tutkimus.
Toteutettu kysely voidaan jakaa neljään osa-alueeseen, joita ovat taustatiedot, tilitoimiston palvelut ja käytännöt, taloushallinto-ohjelma sekä kehitysideat ja palaute. Kyselyn vastausprosentiksi saatiin 48. Tulokset osoittivat, että asiakkaat ovat kokonaisuudessaan tyytyväisiä tilitoimistoon sekä Fennoa-ohjelmistoon. Tutkimuksesta ei noussut esille kehitystarpeita, mikä on erittäin positiivista toimeksiantajayritykselle.
Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona tilitoimisto Tilihalme Oy:lle. Yrityksellä on noussut esille tarve kartoittaa yleistä asiakastyytyväisyyttä sekä taloushallinto-ohjelman käyttöä. Tavoitteena on ollut selvittää tätä asiakkaille tehdyn kyselyn avulla ja löytää mahdollisia kehitystarpeita.
Työn teorialuvut käsittelevät asiakastyytyväisyyttä sekä asiakkuutta tilitoimistossa. Opinnäytetyön toteutuksen pääpainona on empiirinen tutkimus, jonka osana on kvantitatiivinen survey-tutkimus.
Toteutettu kysely voidaan jakaa neljään osa-alueeseen, joita ovat taustatiedot, tilitoimiston palvelut ja käytännöt, taloushallinto-ohjelma sekä kehitysideat ja palaute. Kyselyn vastausprosentiksi saatiin 48. Tulokset osoittivat, että asiakkaat ovat kokonaisuudessaan tyytyväisiä tilitoimistoon sekä Fennoa-ohjelmistoon. Tutkimuksesta ei noussut esille kehitystarpeita, mikä on erittäin positiivista toimeksiantajayritykselle.