Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys ja toiminnan kehittäminen henkilöstöruokailussa: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin henkilöstöravintola Pihlaja

Kiminki, Simo (2022)

 
Avaa tiedosto
Kiminki_Simo.pdf (1.276Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kiminki, Simo
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205108311
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli asiakastyytyväisyyden kehittäminen henkilöstöravintola Pihlajan asiakkaille. Tavoitteena oli analysoida ja verrata vuosien 2013, 2018 ja 2021 asiakastyytyväisyyskyselyitä. Näiden pohjalta rakennettiin asiakkaille jatkokysely vuoden 2021 syksyksi. Jatkokyselyllä kartoitettiin nykypäivän asiakkaiden tarpeita ja kokemia ongelmia ravintola Pihlajassa.

Tutkimuksen kirjallisessa osassa käsiteltiin työpaikkaruokailua ja ravitsemussuosituksia sekä työhyvinvointia. Lisäksi käsiteltiin myös asiakastyytyväisyyttä työpaikkaruokailussa. Tutkimusosiossa tutkittiin, kuinka usein asiakkaat ovat käyneet syömässä ravintola Pihlajassa ja onko kävijämäärälle tapahtunut muutoksia tutkimusten välillä. Tutkimuksessa tutkittiin myös sitä, ovatko asiakkaiden mielipiteet ruuasta ja sen laadusta muuttuneet.

Vuoden 2021 tutkimukseen vastasi 416 asiakasta, joista henkilöstöravintola Pihlajan asiakkaiden osuus oli 350 asiakasta. Tutkimuksessa havaittiin, että asiakkaiden tyytyväisyys ravintola Pihlajan salaattitarjontaan on joka kolmannen asiakkaan mielestä yksipuolinen. Verrattaessa tuloksia vuosilta 2013 ja 2021 tulokset olivat pysyneet suunnilleen samanlaisina salaattitarjonnan osalta. Myös asiakasmäärät olivat laskeneet henkilöstöravintola Pihlajassa useita tuhansia vuodessa.

Asiakastyytyväisyyden parantamiseksi luotiin kehitysehdotuksia asiakaskokemuksen perusteella ja asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Asiakastyytyväisyyden parantamiseksi ehdotettiin esimerkiksi sitä, että ruokalistakiertoa pidennettäisiin. Lisäksi tehtiin ehdotuksia asiakastyytyväisyyskyselylomakkeen parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste