Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hur Facebook hjälpte DB Marina Bistro sprida sin information

Sundström, Andréa (2022)

 
Avaa tiedosto
Andrea Sundstrom.pdf (1.512Mt)
Lataukset: 


Sundström, Andréa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205139082
Tiivistelmä
Digitala kanaler och medier är i dagsläget de populäraste sätten att marknadsföra på och få synlighet då världen är så digital. Syftet med detta examensarbete var att undersöka vad som gjorde att DB Marina Bistro blev så populärt och fick stor synlighet redan sitt första verksamhetsår. Spridningen av företagets verksamhet skedde främst på den digitala kanalen Facebook. Forskningsfrågorna var följande: Hur sprids information via sociala medier? Vilket slags innehåll sprids bäst via sociala medier? Hur fungerar marknadsföring via Facebook? Hur lyckades DB Marina Bistro sprida information? Vilket slags innehåll var det som gjorde DB Marina Bistro attraktivt? Vad var Facebooks roll i marknadsföringen för DB Marina Bistro?
Den teoretiska referensramen behandlar teori om sociala kanaler, innehållskapande, djupare i den digitala kanalen Facebook och hur viktig marknadsföringen är för företagare i skärgården. Genom den tillämpade teorin och på basis av den kvantitativa undersökningen går det att konstatera att sociala medier och innehållsskapande är en viktig faktor i dagens digitaliserade värld. Facebook är även en plattform som hjälper information sprida sig väldigt snabbt och brett tack vare sin stora användarskala och algoritm.
Resultatet visar också att DB Marina Bistro inte endast blivit populära och fått stor spridning via Facebook. Den digitala kanalen har dock varit en stor faktor för spridningen. Företaget har blivit populärt bland kunderna då det gett en ny upplevelse, utifrån geografiska plats, mat- och dryckesutbud samt service.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste