Videomainonta yhdistyksen jäsenrekrytoinnin tukena : case Kiikalan VPK ry
Liehu, Katariina (2022)
Liehu, Katariina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159309
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159309
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee yhdistyksen videomainonnan konseptia ja rekrytointivideon esituotannon vaiheita. Työ perustuu ennakkotutkimukseen, kirjallisuuteen ja verkkolähteisiin. Tavoitteena on tutkia sopimuspalokuntien videomainontakonseptia, vaikuttavan videon piirteitä ja esituotannon vaiheita.
Työvaiheet etenevät teoriaosuuden mukaisesti. Työn tuloksena syntyy vertaileva ennakkotutkimus sopimuspalokuntien viestinnästä ja jäsenrekrytoinnista. Tutkimuksesta löytyy palokuntien viestinnälle merkittävä teema, johon perustuen kiteytetään videotuotannon konsepti. Opinnäytetyön tuloksena ovat konseptiin perustuvat esituotannon suunnitelmat ja materiaalit, jotka erottuvat sopimuspalokuntien toimintakentällä tarinallisuudellaan. Suunnitelmiin pohjautuen Kiikalan VPK voi toteuttaa rekrytointivideon tuotannon.
Työvaiheet etenevät teoriaosuuden mukaisesti. Työn tuloksena syntyy vertaileva ennakkotutkimus sopimuspalokuntien viestinnästä ja jäsenrekrytoinnista. Tutkimuksesta löytyy palokuntien viestinnälle merkittävä teema, johon perustuen kiteytetään videotuotannon konsepti. Opinnäytetyön tuloksena ovat konseptiin perustuvat esituotannon suunnitelmat ja materiaalit, jotka erottuvat sopimuspalokuntien toimintakentällä tarinallisuudellaan. Suunnitelmiin pohjautuen Kiikalan VPK voi toteuttaa rekrytointivideon tuotannon.