Myynnin käsikirja henkilökohtaiseen B2C myyntiin
Saku, Gardziella (2022)
Saku, Gardziella
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205169395
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205169395
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda henkilökohtaisen b2c myynnin käsikirja, jota jokainen kyseisellä alalla työskentelevä myyjä pystyy hyödyntämään kehittääkseen itseään myynnin saralla. Käsikirja auttaa myyjää ymmärtämään, mitkä tekijät tekevät hyvän myyjän.
Teos rakentuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta eli b2c myynnin käsikirjasta. Teoria on jaettu kahteen eri osaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään hyvän myyjän erilaisia ominaisuuksia ja sitä, miten niitä pystyy kehittämään. Toisessa osuudessa käsitellään myyntiprosessi alusta loppuun saakka, sekä se, miten hyvä myyjä toimii jokaisessa eri prosessin vaiheessa.
Toiminnallinen tuotos on luotu Power Pointilla ja sen lähteenä toimii teoksen teoriaosuus. Tuotokseen on koottu tiivistetysti teoksen teorian tärkeimmät tekijät. B2c myynnin käsikirja on tehty helposti luettavaksi ja ymmärrettäväksi siten, että jokainen myyjä pystyy hyödyntä-mään sitä työssään tarvittaessa.
Lopuksi teoksessa pohditaan työn onnistumista. Onnistuttiinko alkuperäisessä suunnitelmassa, sekä miten työtä olisi pystynyt jatkossa kehittämään.
Teos rakentuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta eli b2c myynnin käsikirjasta. Teoria on jaettu kahteen eri osaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään hyvän myyjän erilaisia ominaisuuksia ja sitä, miten niitä pystyy kehittämään. Toisessa osuudessa käsitellään myyntiprosessi alusta loppuun saakka, sekä se, miten hyvä myyjä toimii jokaisessa eri prosessin vaiheessa.
Toiminnallinen tuotos on luotu Power Pointilla ja sen lähteenä toimii teoksen teoriaosuus. Tuotokseen on koottu tiivistetysti teoksen teorian tärkeimmät tekijät. B2c myynnin käsikirja on tehty helposti luettavaksi ja ymmärrettäväksi siten, että jokainen myyjä pystyy hyödyntä-mään sitä työssään tarvittaessa.
Lopuksi teoksessa pohditaan työn onnistumista. Onnistuttiinko alkuperäisessä suunnitelmassa, sekä miten työtä olisi pystynyt jatkossa kehittämään.
