Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin strategia Pure Lifestyle -verkkokaupalle

Nyblom, Inka (2022)

 
Avaa tiedosto
Nyblom_Inka.pdf (26.14Mt)
Lataukset: 


Nyblom, Inka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205179800
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen ja se on toteutettu toimeksiantona suomalaiselle mikroyritys Pure Lifestyle Finland Oy:n verkkokaupalle nimeltään Pure Lifestyle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda digitaalisen markkinoinnin strategia yrityksen kuluttajille suunnatulle Pure Lifestyle -verkkokaupalle. Työ rajattiin käsittelemään ilmaisia ja edullisia markkinoinnin keinoja ja kanavia; verkkokaupan ja sosiaalisen median digitaalista markkinointia.

Toimeksiantoyrityksellä ei ole ollut resursseja markkinointistrategian laatimiseen, joten tuotoksen toteuttaminen koettiin hyödylliseksi ja ajankohtaiseksi. Opinnäytetyön toiminnallinen tuotos antoi suuntaviivat markkinointisuunnitelman toteuttamiselle ja auttoi markkinoinnin kohdentamisessa. Opinnäytetyön aihe muodostui toimeksiantoyrityksen tarpeesta luoda digitaalisen markkinoinnin strategia uudelle verkkokaupalle sekä opinnäytetyön tekijän omasta mielenkiinnosta aihealuetta kohtaan.

Opinnäytetyö laadittiin pohjautuen alan ajankohtaiseen aihealueen kirjallisuuteen ja tunnettuihin digimarkkinoinnin malleihin. Teoriaperustan lähteissä käytettiin runsaasti suomen- ja englanninkielisiä teoksia sekä tunnettujen ja painettujen e-kirjojen lisäksi kansainvälisiä verkkoaineistoja ja vertaisarvioituja artikkeleita. Digitaalisessa markkinointistrategiassa hyödynnettiin toimeksiantajan kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta syntyneitä tarpeita ja ideoita. Lisäksi sisältöä syvensi opinnäytetyön laatijan toimeksiantoyrityksessä saadut kokemusperäiset tiedot.

Opinnäytetyö koostuu johdannosta, tietoperustasta, toiminnallisesta osuudesta ja pohdinnasta. Perinteisen mallin mukaan laaditussa opinnäytetyöraportin tietoperustan ensimmäisessä luvussa käsiteltiin vision, mission ja arvojen sekä strategian luonti, jonka lisäksi käytiin läpi tavoitteiden asettaminen painottuen 5S-tavoitetyyppien malliin. Seuraavaksi keskityttiin kilpailuedun, arvolupauksen ja arvonluonnin prosessiin sekä tarkasteltiin sosiaalisen median mahdollisuuksia yrityksen näkökulmasta. Sen jälkeen tarkasteltiin asiakasymmärryksen muodostamista, jossa painottui ostajapersoonat ja niiden ostopolut. Viimeisenä tutustuttiin markkinoinnin SWOT-nelikenttään ja SMART-tavoitteisiin sekä yrityksen asemointiin positiointikarttaa hyödyntäen. Työn empiirisessä osiossa käytiin läpi toiminnallinen osuus eli valmis digitaalisen markkinoinnin strategia Pure Lifestyle -verkkokaupalle. Opinnäytetyön viimeisessä luvussa pohdittiin kriittisesti opinnäytteen ja toiminnallisen työn toteutumista, laadittiin tulevaisuudelle kehitysehdotukset sekä reflektoitiin ja arvioitiin omaa oppimista opinnäytetyöprosessista.

Opinnäytetyö ja sen toiminnallinen osuus toteutettiin keväällä 2022. Toimeksiantaja oli tyytyväinen digitaalisen markkinoinnin strategian tuotokseen ja koki sen hyödylliseksi työkaluksi markkinoinnin jalkauttamisessa. Työ onnistuttiin luomaan toimeksiantajan tarpeiden mukaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste