Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nordea Bank Oyj:n Suomen rahoitusneuvojien etäperehdytys

Mustonen, Anu (2022)

 
Avaa tiedosto
Mustonen_Anu.pdf.pdf (629.3Kt)
Lataukset: 


Mustonen, Anu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051810027
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten Nordea Bank Oyj:n keväällä 2021 koulutetut rahoitusneu-vojat ovat kokeneet etäperehdytyksen, joka järjestettiin 1.1.-31.5.2021 aikana. Tutkimuk-sessa tutkittiin, miten uusien rahoitusneuvojien etäperehdytys on onnistunut Nordea Bank Oyj:ssä, millaisia haasteita perehdytettävät ovat kokeneet sekä miten etäperehdytystä voisi kehittää. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena 8.11.-19.11.2021 aika-na. Tutkimuksen kohderyhmä oli uudet rahoitusneuvojat, jotka aloittivat työnsä perehdytyk-sen aikana ja heitä oli yhteensä 68 henkeä. Kyselyyn vastasi 26 henkilöä ja tutkimuksen vastausprosentti oli 38,2.

Tutkimustuloksen mukaan tutkimukseen vastanneista 96,1 prosenttia koki, että etäperehdy-tys oli sujunut hyvin. Vastanneista 92,3 prosenttia oli myös sitä mieltä, että etäperehdytys oli järjestetty hyvin. Tutkimukseen osallistuneista kuitenkaan 46,1 prosenttia ei koe hallitsevan-sa omaa työtehtäväänsä perehdytysjakson jälkeen ja 30,8 prosenttia vastanneista koki, ettei oppinut kaikkia sidosryhmiä perehdytyksen aikana, joita heidän tulee työssään tietää.

Tämän tutkimuksen mukaan vastaajat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä etäperehdytyksen kokonaisuuteen, valmentajiin sekä materiaaliin. Tutkimustulosten perusteella 69,2 prosenttia vastanneista oli sitä mieltä, että perehdytys vastasi heidän odotuksiaan ja 88,5 prosenttia koki, että perehdytys auttoi heitä uudessa roolissaan rahoitusneuvojana.

Tämän tutkimuksen mukaan vastaajat kokivat etäperehdytyksen haasteiksi etäyhteyden, kun valmentajia tai muita perehdytettäviä ei tavattu kasvotusten. Vastaajista 21,1 prosenttia koki, että keskustelu jäi valmennettavista asioista suppeammaksi ja keskusteluihin osallis-tumien koettiin etänä haastavana. Vastaajista 32,6 prosenttia koki haasteeksi, että heidän oli vaikea keskittyä etäperehdytyksen aikana.

Kehitysehdotuksiksi tutkimuksen tuloksiin perustuen vastaajista 26,3 prosenttia antoi etäpe-rehdyttämisen kehitysideaksi lisätä perehdytykseen enemmän käytännön työn kouluttamis-ta. Kehitysehdotuksissa tulosten perusteella 10,5 prosenttia vastaajista ehdottivat etäpereh-dytykseen osallistujien lähtötason ja tietotason mukaisen kartoittamisen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste