Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Workday-henkilötietojärjestelmän käyttäjäkokemus kaupan alan yritysverkostossa

Berghem, Aleksi (2022)

 
Avaa tiedosto
Berghem_Aleksi_opinnäytetyö.pdf (2.796Mt)
Lataukset: 


Berghem, Aleksi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051910612
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Workday-henkilötietojärjestelmän käyttäjäkokemuksen tasoa kaupan alan yritysverkostossa. Tavoitteena oli selvittää käyttäjäkokemuksen nykytila, vertailla käyttäjäkokemuksen tasoa Workdayn eri ominaisuuksien kesken, sekä tuoda ilmi mahdollisia kehitystarpeita. Näitä asioita selvitettiin kyselytutkimuksella, joka oli kaikkien toimeksiantajana olevan kaupan alan yrityksen Workday-käyttäjien vastattavana 14.3.2022-21.3.2022. Vastaajia kertyi 375, joka vastaa noin yhtä prosenttia toimeksiantajayrityksen Workdayn käyttäjistä. Kyselytutkimuksessa kerättiin määrällisiä vastauksia käyttäjäkokemuksesta sekä laadullisia vastauksia kehittämistarpeisiin liittyen.

Työssä keskeisiä käsitteitä ovat käyttäjäkokemus, käytettävyys ja teknologinen työntekijäkokemus. Teoriapohjaa näistä aiheista kerättiin verkkolähteistä sekä kirjallisuudesta. Mukana oli runsaasti kansainvälisiä lähteitä ja kirjallisuutta. Tutkimusmenetelminä toimivat tilastolliset analyysit sekä sisällönanalyysi.

Vastaajat arvioivat Workdayn käytön sujuvuuden keskimäärin arvosanalla 6, kun asteikko oli 0–10. Vastaajat kokivat, että Workdayn tarjoamat ominaisuudet ovat hyödyllisiä, mutta haasteita tuo niiden kokemus käyttämisen hankaluudesta sekä niiden löytäminen järjestelmästä. Avoimista vastauksista kehityskohteiksi nousivat esille intuitiivisuus sekä löydettävyys, asioiden loogisempi nimeäminen, paremmat ohjeistukset järjestelmän käyttöön sekä mobiilisovelluksen kehittäminen niin, että se mahdollistaa samojen toimenpiteiden teon, kuin selainversiokin.

Jatkotutkimusmahdollisuutena ehdotettiin, että vastaavan kyselyn voisi toteuttaa, kun mahdolliset kehityskohteet on valittu ja toteutettu. Lisäksi ehdotettiin, että toimeksiantajayritys voisi pitää tästä kyselystä muokattua suppeampaa kyselyä Workdayssa vastattavana jatkuvasti. Kyselyssä olisi kaksi kysymystä, määrällinen yleisarvosana ja laadullinen, jolla saadaan tieto ajankohtaisista kehitystarpeista ja ongelmista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste