Videon vaikutus työnantajabrändiin
Rautiainen, Jere (2022)
Rautiainen, Jere
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052010722
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052010722
Tiivistelmä
Videoiden merkitys laajenee jatkuvasti nykyajan markkinoilla, sillä videot kattavat suurimman osan internetissä käyvästä viestinnästä. Video on todettu tehokkaaksi keinoksi edistää organisaatioiden liiketoimintaa ja brändiä. Opinnäytetyössä tutkittiin työnantajabrändiä ja videon vaikutusta työnantajabrändiin monipuolisilla lähteillä. Opinnäytetön tarkoituksena oli luoda toimeksiantajayritykselle työnantajabrändiä kohottava video ja tutkia tätä varten tehokkaimmat jakelukanavat videota varten. Opinnäytetyön alussa perehdyttiin aluksi videoon ja videon tarinallistamiseen, jonka jälkeen alettiin käsittelemään brändiä ja kuinka brändi luodaan sekä mitkä ovat näihin riippuvaisia tekijöitä. Näiden jälkeen tutkittiin asiaa, mikä olisi tehokkain keino nostattaa työnantajabrändiä. Lopuksi näiden tietojen pohjalta luotiin toimeksiantajayritykselle referenssivideo, mikä edistää työnantajabrändiä. Opinnäytetyössä tärkeimmiksi ominaisuuksi videota rakentaessa nousi videon tarinallisuus, videon viestintä, kohderyhmän tavoittaminen sekä organisaation arvot ja kulttuuri. Nämä asiat olivat tärkeässä asemassa opinnäytetyössä, jonka pohjalta video luotiin.
Toimeksiantajayrityksellä ei ole aikaisemmin ollut videota, mitä voi käyttää työnhakuprosesseihin ja tämän opinnäytetyön jälkeen toimeksiantoyrityksellä on video, mitä voi hyödyntää hakuprosesseissa sekä markkinoinnissa kun nostatetaan työnantajabrändiä.
Toimeksiantajayrityksellä ei ole aikaisemmin ollut videota, mitä voi käyttää työnhakuprosesseihin ja tämän opinnäytetyön jälkeen toimeksiantoyrityksellä on video, mitä voi hyödyntää hakuprosesseissa sekä markkinoinnissa kun nostatetaan työnantajabrändiä.