TikTok-strategia Startup-yritykselle
Tammi, Laura (2022)
Tammi, Laura
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052110934
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052110934
Tiivistelmä
TikTok on noussut 2020-luvulla yhdeksi suosituimmista sosiaalisen median kanavista ja myös yritykset alkavat pikkuhiljaa huomata sovelluksen potentiaalin yrityskäytössä. TikTok-strategian avulla luodaan kattava toimintasuunnitelma, jotta yritys voisi saada sovelluksen käytöstä mahdollisimman paljon tuloksia irti ja saavuttaa asettamansa tavoitteet.
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona Tumplate Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kattava ja monipuolinen TikTok-strategia, jossa keskitytään sovellukseen ja sen saloihin sekä strategiaan ja strategiatyöhön.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsitteli kaksi osaa, jotka ovat TikTok sekä TikTok-strategian suunnittelu. TikTok-luvussa käsiteltiin TikTokin syntyä ja sovelluksen perusominaisuuksia sekä sen yrityskäyttöä. TikTok-strategian suunnittelu -luvussa taas paneudutaan erilaisiin strategiamalleihin ja TikTok-strategian tarvittaviin osa-alueisiin.
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona toiminnallisen opinnäytetyön muodossa. Itse tuotos oli muodoltaan Google Slides -diaesitys, joka sisältää 20 diaa. Näissä dioissa käytiin läpi kaikki Tik-Tok-strategian osa-alueet läpi tarkasti ja visuaalisesti.
Lopullinen tuotos tullaan lisäämään osaksi toimeksiantajan markkinointistrategiaa ja se otetaan käyttöön välittömästi.
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona Tumplate Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kattava ja monipuolinen TikTok-strategia, jossa keskitytään sovellukseen ja sen saloihin sekä strategiaan ja strategiatyöhön.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsitteli kaksi osaa, jotka ovat TikTok sekä TikTok-strategian suunnittelu. TikTok-luvussa käsiteltiin TikTokin syntyä ja sovelluksen perusominaisuuksia sekä sen yrityskäyttöä. TikTok-strategian suunnittelu -luvussa taas paneudutaan erilaisiin strategiamalleihin ja TikTok-strategian tarvittaviin osa-alueisiin.
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona toiminnallisen opinnäytetyön muodossa. Itse tuotos oli muodoltaan Google Slides -diaesitys, joka sisältää 20 diaa. Näissä dioissa käytiin läpi kaikki Tik-Tok-strategian osa-alueet läpi tarkasti ja visuaalisesti.
Lopullinen tuotos tullaan lisäämään osaksi toimeksiantajan markkinointistrategiaa ja se otetaan käyttöön välittömästi.