Rekrytointipalvelun tuotteistaminen
Virtanen, Kirsi-Marja (2022)
Virtanen, Kirsi-Marja
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052110941
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052110941
Tiivistelmä
Onnistunut rekrytointi vaikuttaa merkittävästi yrityskuvaan ja yrityksen kilpailukykyyn. Rekrytointiprosessissa on monia eri vaiheita ja jokainen rekrytointiprosessi on uniikki. Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja halusi yhtenäistää yrityksensä rekrytointiprosessit, jotta yritys ei tekisi virheitä rekrytoinnissa. Yhtenäistäminen tapahtui palvelun tuotteistamisen avulla.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuotteistaa erään yrityksen tarjoama rekrytointipalvelu. Tuotteistuksen lopputuloksena oli tarkka, jokaisen vaiheen kattava ohjeistusopas rekrytointipalvelun toteuttamisesta.
Yritys tarvitsi tällaisen ohjeistusoppaan, jotta rekrytointiprosessien suorittaminen helpottuisi, prosessit olisivat yhtenäisempiä ja riski tiettyjen asioiden unohtamiseen tai vääränlaiseen toteutukseen pienenisi.
Työn tuloksena tullut opas on tarkoitettu yrityksen päivittäiseen käyttöön. Oppaasta voidaan myös hyötyä tulevaisuudessa uusien työntekijöiden perehdytyksessä. Tuotoksen nähtyään yrityys tuli siihen tulokseen, että vastaavanlaisia oppaita voisi tehdä myös muiden palveluiden kohdalla, samoista syistä kuin päädyttiin tekemään tämä ensimmäinen opas.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuotteistaa erään yrityksen tarjoama rekrytointipalvelu. Tuotteistuksen lopputuloksena oli tarkka, jokaisen vaiheen kattava ohjeistusopas rekrytointipalvelun toteuttamisesta.
Yritys tarvitsi tällaisen ohjeistusoppaan, jotta rekrytointiprosessien suorittaminen helpottuisi, prosessit olisivat yhtenäisempiä ja riski tiettyjen asioiden unohtamiseen tai vääränlaiseen toteutukseen pienenisi.
Työn tuloksena tullut opas on tarkoitettu yrityksen päivittäiseen käyttöön. Oppaasta voidaan myös hyötyä tulevaisuudessa uusien työntekijöiden perehdytyksessä. Tuotoksen nähtyään yrityys tuli siihen tulokseen, että vastaavanlaisia oppaita voisi tehdä myös muiden palveluiden kohdalla, samoista syistä kuin päädyttiin tekemään tämä ensimmäinen opas.