Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median sisältösuunnitelma Satakunnan Osuuskaupan S-marketeille

Taipalmaa, Sanni (2022)

 
Avaa tiedosto
Taipalmaa_Sanni.pdf (2.357Mt)
Lataukset: 


Taipalmaa, Sanni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052211049
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Satakunnan Osuuskauppa ja työssä luotiin sosiaalisen median sisältösuunnitelma Satakunnan Osuuskaupan S-marketeille. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa mielenkiintoinen, selkeä ja käytännön kannalta hyödyllinen sisältösuunnitelma. Lisäksi tavoitteena oli tuottaa suunnitelmasta sellainen, jota myymälät voivat aidosti hyödyntää markkinoinnin tukena.

Opinnäytetyötä innoitti tekijän kiinnostus markkinointia kohtaan. Lisäksi sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa kiinnostaa. Tekijän oma harjoittelu ja työskentely kahdessa eri Satakunnan Osuuskaupan S-marketissa kannusti uudenlaisen, työtä helpottavan suunnitelman kehittämisessä. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnin, sen suunnittelun ja sosiaalisen median teoriasta.

Opinnäytetyön tuotoksena syntyi konkreettisesti hyödynnettävä sosiaalisen median sisältösuunnitelma, tutummin puhuttuna kalenteri. Työssä hyödynnettiin sekä määrällisiä että laadullisia aineistonkeruumenetelmiä. Tiedonkeruun tueksi työssä toteutettiin sähköinen Google Forms kysely Satakunnan Osuuskaupan S-markettien esihenkilöille. Kyselylomake lähetettiin esihenkilöille sähköpostitse. Kyselyn avulla esihenkilöt saivat esittää toiveita ja ottaa kantaa suunnitelman sisältöön. Toiveena oli luoda selkeä, sosiaalisen median päivittämiseen innoittava ja sisällöllisesti ajankohtainen suunnitelma.

Edellä mainittujen tiedonkeruumenetelmien lisäksi työhön ja tuotokseen vaikuttivat teoriatieto, toimeksiantajan ja esihenkilöiden esittämät toiveet, sekä tekijän omat näkemykset ja luovuus. Tuotoksen luomisprosessin aikana syntyi 156 erilaista julkaisuaihetta vuodelle 2023 eli kolme jokaiselle viikolle. Ideoidut aiheet sijoitettiin PowerPoint tiedostoon suunniteltuun taulukkoon viikkokohtaisesti. Suunnitelma on luotu mukaillen toimeksiantajan omaa typografiaa ja brändi-ilmettä. Lisäksi siitä löytyy ohjeet sen hyödyntämiseen. Kaikki yhteyshenkilöt kokivat suunnitelman hyödyllisenä lisänä päivittäiseen työskentelyyn, ja ilmapiiri sen luomiseen oli kannustava.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste