Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma yritykselle Data-Mate Oy

Taivassalo, Sini (2022)

Avaa tiedosto
Sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma yritykselle Data-Mate Oy.pdf (15.59Mt)
Lataukset: 


Taivassalo, Sini
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311161
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona yritykselle Data-Mate Oy. Yritys tekee pääsääntöisesti digitaalista painamista. Yritys tarjoaa tarraetikettien ja rullatarrojen tuotantoa, erilaisten pakkausten valmistamista sekä CD-, DVD- ja USB-tuotteiden monistusta. Toimeksiantajalle tehdään opinnäytetyön produktina sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma. Sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelmasta pyrittiin tekemään mahdollisimman selkeä, monipuolinen ja helppokäyttöinen.
Teoriaosuudessa käydään läpi digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa sekä sisältömarkkinointia. Digitaalisen markkinoinnin alla käydään läpi lyhyesti markkinointiviestintää, digitaalisen markkinoinninkeinoja sekä millaista digitaalinen markkinointi on B2B-yrityksissä. Sosiaalinen media käsittelee yleisesti somea, sosiaalisen median käyttöä Suomessa, trendejä ja sosiaalisen median kanavia ja miten markkinointi niissä toimii. Viimeinen teoriaosuus eli sisältömarkkinointi käsittelee sisältömarkkinoinnin malleja, ostajapersoonaa ja ostopolkua.
Opinnäytetyön menetelmä osuudessa on hyödynnetty vertailuanalyysiä. Vertailuanalyysiin valittiin kolme yritystä, joista yksi oli toimeksiantajayrityksen suora kilpailija, yksi osittainen kilpailija ja kolmas täysin alan ulkopuolelta. Vertailuanalyysiin valittiin Auraprint Oy, Grano sekä Fat Lizard Brewing Co. Vertailuanalyysissä analysoitiin yritysten sosiaalisen median käyttöä, kanavia ja sisältöjä. Vertailuanalyysin tavoitteena oli tutustuttaa opinnäytetyön kirjoittaja digipainoalaan ja saada ideoita sisällöntuotantoon.
Varsinaisen sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelman luomisessa hyödynnettiin Kanasen sisältöstrategiaa, mutta siihen lisättiin nykytilankartoitus, jotta saatiin mahdollisimman kattava kuva yrityksen tämänhetkisestä sosiaalisen median käytöstä ja kohderyhmästä. Muita vaiheita suunnitelman rakennuksessa oli tavoitteiden määrittely, ostajapersoonien ja ostopolkujen määrittäminen, sisältöehdotukset sekä seuranta ja mittaaminen.
Opinnäytetyöprosessi aloitettiin helmikuussa 2022 ja se päättyi toukokuussa 2022. Opinnäytetyö valmistui siis suunnitellussa aikataulussa. Valmis sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma oli valmiina toimeksiantajan käyttöön toukokuussa 2022. Toimeksiantaja oli tyytyväinen lopputulokseen ja se otettiin heti käyttöön liiketoiminnan tueksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste