Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma Orimattilan Judoseuralle

Rönkkö, Stefan (2022)

 
Avaa tiedosto
Markkinointiviestintäsuunnitelma Orimattilan Judoseuralle (13.55Mt)
Lataukset: 


Rönkkö, Stefan
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052411521
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia toimeksiantajan rajausten ja toiveiden mukainen markkinointiviestintäsuunnitelma. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Orimattilan Judoseura, joka on Päijät-Hämeessä sijaitseva kansallisesti arvostettu kilpailutapahtumien järjestäjä ja menestynyt urheiluseura. Orimattilan Judoseuralla ei ole aikaisemmin ollut yhtenäistä markkinointiviestintäsuunnitelmaa, vaan tapahtumien markkinointi ja julkaisut sosiaalisen median kanavissa ovat olleet spontaaneja. Suunnitelman avulla pystytään tavoittamaan enemmän potentiaalisia asiakkaita markkina-alueella ja seuran näkyvyyttä voidaan kasvattaa sosiaalisessa mediassa. Seuran tavoitteena oli markkinointiviestintäsuunnitelmaa käyttäen saada seuran harrastajamäärä samoihin lukuihin, kuin se oli ennen Covid-19-pandemiaa.

Opinnäytetyön tietoperustassa tarkastellaan urheilumarkkinointia ja urheiluseurojen roolia sekä markkinointiviestintäsuunnitelman laatimista ja sen hyötyjä urheiluseuran näkökulmasta. Suunnitelman rakenteessa sovelletaan tietoperustassa tarkasteltua SOSTAC-mallia, joka sopii urheiluseuran markkinointiin sen yksinkertaisuuden vuoksi. Näiden lisäksi tietoperustassa tarkastellaan urheilumarkkinoinnin tärkeyttä brändeille sekä asiakkaille, ja urheilua ja urheilumarkkinointia koskevia tulevaisuuden trendejä.

Tietoperustassa tarkastellun teorian pohjalta on rakennettu markkinointiviestintäsuunnitelma, josta opinnäytetyön toiminnallinen osio koostuu. Suunnitelma kattaa kauden 2022/2023, mutta sitä voidaan soveltaa myös tulevien vuosien osalta, sillä seuran tärkeimmät tapahtumat ja hetket osuvat joka vuosi samalle ajankohdalle. Suunnitelmassa käsitellyt aiheet olivat sosiaalinen media, verkkosivujen hakukoneoptimointi sekä sponsoriyhteistyön kehittäminen, jotka olivat toimeksiantajan asettamat rajaukset suunnitelmalle.

Opinnäytetyön suunnittelu alkoi vuoden 2021 marraskuussa ja kirjoittaminen saman vuoden joulukuussa. Opinnäytetyö valmistui toukokuussa 2022.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste