Työnohjausjärjestelmien vertailu toimitustyön näkökulmasta : case: iso ICT-alan toimija
Issakainen, Miika (2022)
Issakainen, Miika
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205108203
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205108203
Tiivistelmä
Asiakkuudenhallinta, eli Customer Relationship Management, on käsitteenä laaja kokonaisuus. Se sisältää yrityksen erilaiset keinot, strategiat ja prosessit, joiden avulla yritys hallinnoi omien asiakkaidensa tietoja, ja se on todella tärkeä osa yritysten liiketoimintaa. Työntekijän kannalta näkyvin osa asiakkuudenhallintaa on CRM-järjestelmä, jota voidaan käyttää jopa päivittäin tavallisessa arjessa.
Toimeksiantaja teki muutoksia asiakkuudenhallintaansa, ja vaihtoi samalla CRM-järjestelmän uuteen. Muutoksen myötä opinnäytetyön toimeksiannoksi annettiin vertailu uuden ja vanhan CRM-järjestelmän välillä.
Vertailun tavoitteena oli saada objektiivinen tulos käytännön hyödyistä, mitä uusi järjestelmä tuo työnte-kijöille. Vertailu toteutettiin tekemällä käytännön töitä molemmilla eri CRM-järjestelmillä.
Tutkimuksen lopputuloksena on töiden tekemisen kautta saadut havainnot ja johtopäätökset, ja ne on esitetty taulukkomuodossa. Tuloksista saatiin eriteltyä selkeästi käytännön tekemiseen vaikuttavat erot ja hyödyt, mitä CRM-järjestelmän vaihdosta työntekijöille aiheutui. Tulosten perusteella voidaan todeta, että uusi CRM-järjestelmä vaikuttaa positiivisesti työntekijöiden arkeen, ja toimeksiantajan tulevaisuu-teen.
Toimeksiantaja teki muutoksia asiakkuudenhallintaansa, ja vaihtoi samalla CRM-järjestelmän uuteen. Muutoksen myötä opinnäytetyön toimeksiannoksi annettiin vertailu uuden ja vanhan CRM-järjestelmän välillä.
Vertailun tavoitteena oli saada objektiivinen tulos käytännön hyödyistä, mitä uusi järjestelmä tuo työnte-kijöille. Vertailu toteutettiin tekemällä käytännön töitä molemmilla eri CRM-järjestelmillä.
Tutkimuksen lopputuloksena on töiden tekemisen kautta saadut havainnot ja johtopäätökset, ja ne on esitetty taulukkomuodossa. Tuloksista saatiin eriteltyä selkeästi käytännön tekemiseen vaikuttavat erot ja hyödyt, mitä CRM-järjestelmän vaihdosta työntekijöille aiheutui. Tulosten perusteella voidaan todeta, että uusi CRM-järjestelmä vaikuttaa positiivisesti työntekijöiden arkeen, ja toimeksiantajan tulevaisuu-teen.
