Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelun osto kolmannelta osapuolelta : tutkimus yrittäjien ostokäyttäytymisestä

Aminoff, Carl (2022)

 
Avaa tiedosto
Aminoff_Carl.pdf (1.877Mt)
Lataukset: 


Aminoff, Carl
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052411643
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyön tutkimuksessa on tarkoitus ymmärtää erilaisten suomalaisten yrittäjien asenteita sekä käyttäytymismalleja palveluntarjoaja Ilona Worksia kohtaan. Yrittäjien palvelut on Suomessa perinteisesti totuttu ostamaan B2B-tyyppisesti, jossa yritys ostaa tuotteen tai palvelun suoraan palveluntarjoajalta. Kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut merkittävästi alustatalouden myötä ja muutokset näkyvät myös yrittäjien ostokäyttäytymisessä. Yrittäjien omat kuluttajakokemukset muokkaavat yleistä yrittäjien ostokäyttäytymismallia. Tutkimuksen tavoite on saada selkeä käsitys asiakaskunnan asenteista ja löytää mahdolliset Ilona Worksin liiketoiminnan kehityskohdat.

Tavoitteena työssä oli oppia ymmärtämään paremmin 2020-luvun suomalaisten yrittäjien ostokäyttäytymistä. Työn tarkoituksena oli myös kasvattaa asiakasymmärrystä aiheen osalta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Tutkimuksen kirjallisuuskatsauksessa hyödynnettiin kansainvälistä ja kotimaista kirjallisuutta aiheen osalta. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla suomalaisia yrittäjiä. Haastattelumuotona tutkielmassa olivat puolistrukturoidut teemahaastattelut.

Haastatteluiden ja aineiston perusteella havaittiin, että suomalaisten yrittäjien ostokäyttäytyminen elää murrosvaihetta ja alustatalouden tuomat muutokset kuluttajakäyttäytymisessä eivät ole vielä muokanneet merkittävästi yrittäjien ostokäyttäytymismallia. Haastatteluaineiston avulla saatiin kuitenkin merkittävää ja toimeksiantajaa hyödyttävää tietoa liittyen yrittäjien mieltymyksiin yrityspalveluiden ostossa. Kehityskohteita toimeksiantajalle olivat yrityspalveluiden kustannustenhallintaan ja yrityspalveluiden vertailun henkilökohtaistamiseen liittyvät parannukset.

Johtopäätöksenä tutkielmaa voidaan pitää tärkeänä toimeksiantajayritykselle sekä tuloksesta voi olla hyötyä mahdollisesti muissakin konteksteissa, joissa yrittäjien asenteet palveluiden ostamiseen ovat merkittäviä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste