Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opas B2C-uutiskirjeiden tekemiseen HubSpotilla

Pitkänen, Laura (2022)

 
Avaa tiedosto
Opas B2C-uutiskirjeiden tekemiseen HubSpotilla (1.250Mt)
Lataukset: 


Pitkänen, Laura
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052511835
Tiivistelmä
Digitalisaation myötä markkinoinnin automaatiosta on tullut yhä yleisempää. Markkinoinnin automaatio mahdollistaa yksilöllisen markkinoinnin tuottamisen ja mitattavuuden.
Toiminnallisesta opinnäytetyöstä tulee produkti, joka on opas B2C-uutiskirjeiden automaa-tioon HubSpotin avulla. Opasta pystyvät hyödyntämään yritykset, jotka käyttävät HubSpot-ohjelmistoautomaatio-ohjelmaa, tai ovat kiinnostuneet sen käyttöönotosta. Op-paasta saa myös tietoa siitä, miten tehdä toimiva ja kiinnostusta herättävä uutiskirje.

Olen päätynyt tähän aiheeseen siten, että tein kesällä 2021 HubSpotin kurssin, jossa käsi-teltiin Inbound-markkinointia ja kiinnostuin liidien jalostamisesta käsitteenä. Itseäni kiinnos-taa luoda ura markkinoinnin automaation avulla, joten uskon, että tämä opinnäytetyö hyö-dyttää minua myös siinä. Opinnäytetyö on toteutettu ilman toimeksiantajaa, jonka vuoksi oppaassa näkyvät vinkit on otettu HubSpotin sähköpostityökalun ilmaisversiosta.

Opinnäytetyön aiheiksi olen valinnut markkinoinnin ja viestinnän ajankohtaisia aiheita, jotka ovat sidoksissa toisiinsa. Olen halunnut nostaa nämä siksi, että kaikki yritykset eivät vält-tämättä tiedä mitä kaikkea esimerkiksi markkinointiautomaatio sisältää.

Markkinointiautomaatio on yksi isoimmista muutoksista mitä on tullut digitalisaation myötä, ja on yrityksille hyvin ajankohtainen, sillä se parantaa muun muassa asiakassuhteita huo-mattavasti. Tässä opinnäytetyössä keskitytään liidin jalostamiseen ja kerrotaan miten iidit liittyvät markkinointiautomaatioon. Opinnäytetyö antaa selkeän kuvan siitä mitä liidi tarkoit-taa, ja mitä kaikkea siihen liittyy.

Uutiskirjeet ovat oikein kohdennettuina erittäin tehokkaita markkinoinnissa ja kustannuste-hokkaita. Uutiskirjeet lähetetään pääsääntöisesti aina siihen suunnatun palvelun kautta, esimerkiksi MailChimpillä. Uutiskirjeet ilmestyvät säännöllisesti, ja olen halunnut nostaa opinnäyteyössä esiin muun muassa sitä, että liiallinen lähetystahti voi tuoda ongelmia yri-tykselle ja nostanut uutiskirjeiden strategian miettimisen tärkeyttä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste