Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuuloelinten poikkeavuuksien ja sairauksien merkitys laulunopiskelussa ja -opettamisessa : tapaustutkimus mikrotian vaikutuksesta laulunopiskelussa ja -opetuksessa

Luukkonen, Iina (2022)

 
Avaa tiedosto
Luukkonen_Iina.pdf (390.8Kt)
Lataukset: 


Luukkonen, Iina
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052511878
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kirjallinen opetus tapaustutkimus, jossa tarkasteltiin mikrotian merkitystä ja vaikutuksia laulunopiskelussa ja opetuksessa.

Kirjoittaja avaa omakohtaisia kokemuksiaan kuuloelinsairaana musiikinopiskelijana ja laulunopettajana toimimisesta. Opinnäytetyössä on haastateltu kahta laulupedagogia, joilla on kokemusta kuuloelinsairaiden oppilaan opettamisesta.

Tapaustutkimuksessa kävi ilmi, että tutkimukseen osallistuneen lauluoppilaan kuuloelinsairaudella ei ollut merkittävää vaikutusta laulunopiskelussa.

Tämä opinnäytetyö voi olla hyödyllinen musiikkipedagogeille, joilla on ennakkokäsityksiä kuuloelinsairauksien vaikutuksista musiikin oppimiseen. Opinnäytetyön lopussa on kirjoittajan laatima opettajan opas sellaisten oppilaiden kohtaamista varten, joilla on kuuloelinsairaus.
 
The thesis is a written study case on a teaching experiment that examined the importance and effects of microtia in vocal studies and vocal teaching.

The author opens up about her first-hand experiences of acting as a music student and a vocal teacher who has hearing organ disease. Two vocal pedagogues, who had experience of teaching vocal student with auditory organ disease, have been interviewed for the thesis.

A teaching case study revealed that the auditory organ disease of a vocal student involved in the study did not have a significant impact on learning singing.

This thesis may be useful for music pedagogues who have prejudices about the effects of hearing organ diseases on learning music. At the end of the thesis there is a teacher's guide prepared by the author to encounter pupils with hearing organ disease.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste