Asiakaspalveluhenkilöstön rekrytointiprosessin onnistuminen massarokotusasemalla hakijan näkökulmasta
Nurmi, Ava (2022)
Nurmi, Ava
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052512021
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052512021
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten koronapandemian tarpeeseen luodun
massarokotusaseman asiakaspalveluhenkilöstön rekrytointiprosessissa oli onnistuttu hakijan näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää, mitkä rekrytointiprosessin vaiheista oli koettu onnistuneiksi ja mitä vaiheita voisi kehittää.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään rekrytointia ja syvennytään rekrytointiprosessin vaiheisiin. Teoriaosuudessa käsitellään myös muutamia rekrytoinnissa huomioon otettavia lakeja. Lähteinä on käytetty pääasiassa alan kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Aineistonkeruussa käytettiin teemahaastattelua. Haastattelut toteutettiin 15.12.2021-15.2.2022 ja niissä haastateltiin massarokotusasemalla työskenteleviä asiakaspalvelijoita.
Onnistuneinta rekrytointiprosessissa oli viestintä valituksi tulleiden hakijoiden kohdalla. Valitsematta jääneiden jälkihoito sen sijaan vaatii kehittämistä.
massarokotusaseman asiakaspalveluhenkilöstön rekrytointiprosessissa oli onnistuttu hakijan näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää, mitkä rekrytointiprosessin vaiheista oli koettu onnistuneiksi ja mitä vaiheita voisi kehittää.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään rekrytointia ja syvennytään rekrytointiprosessin vaiheisiin. Teoriaosuudessa käsitellään myös muutamia rekrytoinnissa huomioon otettavia lakeja. Lähteinä on käytetty pääasiassa alan kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Aineistonkeruussa käytettiin teemahaastattelua. Haastattelut toteutettiin 15.12.2021-15.2.2022 ja niissä haastateltiin massarokotusasemalla työskenteleviä asiakaspalvelijoita.
Onnistuneinta rekrytointiprosessissa oli viestintä valituksi tulleiden hakijoiden kohdalla. Valitsematta jääneiden jälkihoito sen sijaan vaatii kehittämistä.