Visuaalinen markkinointi ja esillelaitto-ohjeistus : case: Tokmanni
Huttunen, Sari (2014)
Huttunen, Sari
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405137644
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405137644
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee visuaalista markkinointia ja esillelaittosuunnittelua. Opinnäytetyöprosessin aikana tehtiin Tokmannille konseptin mukainen esillelaitto-ohjeistus pukeutumisen osastolle. Ohjeistuksen tarkoituksena on olla apuvälineenä henkilökunnalle ja ohjeistaa konseptin mukaisen esillelaiton tekemiseen myymäläympäristössä.
Työn tavoitteena on selvittää visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun keskeisimmät tehtävät ja työtavat. Työn perusteella nähdään, kuinka kaupan eri toimialoilla on erilaiset tavoitteet ja suunnat esillelaiton toteutukseen. Yhtä oikeaa tapaa ei ole vaan esillelaiton suunnan määrittävät yrityksen omat tavoitteet, brändin imago ja sektori, jolla yritys toimii. Visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun avulla herätellään asiakkaiden ostohalua ja tavoitellaan tuotteiden lisämyyntiä erilaisten esillelaittotapojen kautta. Esillelaiton avulla saadaan uudistettua myymälän yleisilmettä ja halutut tuotteet saadaan nostettua esille houkuttelevalla tavalla.
Työn teoriaosuudessa selvitetään visuaalisen markkinoinnin ja esillelait-tosuunnittelun keskeisimmät osa-alueet sekä tutustutaan yhteistyöyritykseen. Teoriaosuudessa käsitellään myös projektin lähtökohdat, työn eteneminen ja työn lopputulos.
Työn toiminnallisessa osuudessa laadittiin Tokmanni Oy:lle esillelaitto-ohjeistus pukeutumisen osastolle. Osiossa käsitellään tuotettujen kuvien tarkoitus ja syitä esillelaittosääntöjen takana. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on salainen, eikä sen takia näy julkisessa versiossa.
Työn tavoitteena on selvittää visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun keskeisimmät tehtävät ja työtavat. Työn perusteella nähdään, kuinka kaupan eri toimialoilla on erilaiset tavoitteet ja suunnat esillelaiton toteutukseen. Yhtä oikeaa tapaa ei ole vaan esillelaiton suunnan määrittävät yrityksen omat tavoitteet, brändin imago ja sektori, jolla yritys toimii. Visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun avulla herätellään asiakkaiden ostohalua ja tavoitellaan tuotteiden lisämyyntiä erilaisten esillelaittotapojen kautta. Esillelaiton avulla saadaan uudistettua myymälän yleisilmettä ja halutut tuotteet saadaan nostettua esille houkuttelevalla tavalla.
Työn teoriaosuudessa selvitetään visuaalisen markkinoinnin ja esillelait-tosuunnittelun keskeisimmät osa-alueet sekä tutustutaan yhteistyöyritykseen. Teoriaosuudessa käsitellään myös projektin lähtökohdat, työn eteneminen ja työn lopputulos.
Työn toiminnallisessa osuudessa laadittiin Tokmanni Oy:lle esillelaitto-ohjeistus pukeutumisen osastolle. Osiossa käsitellään tuotettujen kuvien tarkoitus ja syitä esillelaittosääntöjen takana. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on salainen, eikä sen takia näy julkisessa versiossa.