Näytä suppeat kuvailutiedot

Visuaalinen markkinointi ja esillelaitto-ohjeistus : case: Tokmanni

Huttunen, Sari (2014)

dc.contributor.authorHuttunen, Sari
dc.date.accessioned2014-05-14T16:14:18Z
dc.date.available2014-05-14T16:14:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201405137644
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/75059
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö käsittelee visuaalista markkinointia ja esillelaittosuunnittelua. Opinnäytetyöprosessin aikana tehtiin Tokmannille konseptin mukainen esillelaitto-ohjeistus pukeutumisen osastolle. Ohjeistuksen tarkoituksena on olla apuvälineenä henkilökunnalle ja ohjeistaa konseptin mukaisen esillelaiton tekemiseen myymäläympäristössä. Työn tavoitteena on selvittää visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun keskeisimmät tehtävät ja työtavat. Työn perusteella nähdään, kuinka kaupan eri toimialoilla on erilaiset tavoitteet ja suunnat esillelaiton toteutukseen. Yhtä oikeaa tapaa ei ole vaan esillelaiton suunnan määrittävät yrityksen omat tavoitteet, brändin imago ja sektori, jolla yritys toimii. Visuaalisen markkinoinnin ja esillelaittosuunnittelun avulla herätellään asiakkaiden ostohalua ja tavoitellaan tuotteiden lisämyyntiä erilaisten esillelaittotapojen kautta. Esillelaiton avulla saadaan uudistettua myymälän yleisilmettä ja halutut tuotteet saadaan nostettua esille houkuttelevalla tavalla. Työn teoriaosuudessa selvitetään visuaalisen markkinoinnin ja esillelait-tosuunnittelun keskeisimmät osa-alueet sekä tutustutaan yhteistyöyritykseen. Teoriaosuudessa käsitellään myös projektin lähtökohdat, työn eteneminen ja työn lopputulos. Työn toiminnallisessa osuudessa laadittiin Tokmanni Oy:lle esillelaitto-ohjeistus pukeutumisen osastolle. Osiossa käsitellään tuotettujen kuvien tarkoitus ja syitä esillelaittosääntöjen takana. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on salainen, eikä sen takia näy julkisessa versiossa.fi
dc.description.abstractThis Bachelor’s Thesis deals with visual marketing and display design. During this process, display guidelines were made for the clothing department of Tokmanni Oy. The purpose of the guidelines is to be a tool for the personnel and instruct to in making displays in the store environment that follow the concept guidelines. The theoretical part examines the main areas of visual merchandising and display design, as well as presents Tokmanni Oy. The goal of the practical part was to produce the display guideline pictures for the company’s clothing department. The section deals with the meanings of the images and reasons behind the guideline rules. The practical part of the thesis is confidential and therefore not part of the public version. The aim of this thesis was to determine the main tasks and methods of visual marketing and display design. The work shows how different retail industries have different goals and directions when it comes to implemantion of display design. There is no one way to do display design, because it depends on the company’s own goals, brand image and the sector that the company operate in. With the help of visual merchandising and display design, customer’s desire to purchase is activated through a series of selective displays. Through visual marketing and display design the desired products can be highlighted and changes can be made inside the store so that the products look appealing and new.en
dc.language.isofin
dc.publisherLahden ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleVisuaalinen markkinointi ja esillelaitto-ohjeistus : case: Tokmannifi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/324
dc.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordvisuaalinen markkinointi
dc.subject.keywordsommittelu
dc.subject.keywordesillelaittosuunnittelu
dc.subject.keywordasiakaskierto
dc.subject.keywordTokmanni Oy
dc.subject.degreeprogramfi=Tekstiili- ja vaatetussuunnittelu|sv=Textil- och beklädnadsdesign|en=Textiles and Clothing Design|
dc.subject.disciplineTekstiili- ja vaatetustekniikan koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot