Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Katsaus 360° verkkomedian suosituimpiin juttuihin ja sisältöön

Kaivanto, Mikael (2022)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Mikael Kaivanto.pdf (1.853Mt)
Lataukset: 


Kaivanto, Mikael
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052612344
Tiivistelmä
Verkkoanalytiikka on noussut verkkojournalismissa keskeiseen rooliin digitalisaation myötä. Nykyään isot mediatalot seuraavat herkeämättä lukuja, jotka kertovat julkaistun sisällön nykyaikaisesta levikistä. Luvut ovat hyvä työkalu verkkojournalismin parantamisessa, mutta ne eivät saa ottaa liian suurta roolia sisällöntuotannosta.

Tässä opinnäytetyössä perehdytään Haaga-Helian journalismin koulutusohjelman omaan verkkomediaan nimeltä 360° verkkomedia. Se on toiminut neljä vuotta koulutusohjelman journalististen töiden julkaisualustana. Opinnäytetyössä perehdytään 360° verkkomedia yleiskuvaan ja sen suosituimpiin juttuihin. Verkkomediasta on poimittu kymmenen suosituinta artikkelia, kymmenen suosituinta videota ja kymmenen suosituinta äänisisältöä. Tutkimuksen tavoitteena on kehittää 360° verkkomediaa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Haaga-Helian journalismin koulutusohjelma. Tutkimustulokset tarjoavat hyödyllistä tietoa siitä, minkälainen on 360° verkkomedia ja sen suosituimmat jutut numeroiden takaa.

360° verkkomedian käyttäjäliikenne nojautuu vahvasti Googlen hakutuloksiin. Verkkomedian käyttäjät lukevat keskimäärin yhden artikkelin ja poistuvat sen jälkeen. Sama trendi on nähtävissä myös suosituimmissa jutuissa. Ainoastaan äänisisältöjen pariin tullaan yleisesti verkkomedian artikkelin kautta tai somesta. Suosituimpien juttujen aiheet ovat usein skuuppimaisia ja kevyitä. Ajattomat jutut menestyvät parhaiten.

360° verkkomedian julkaisussa erityistä huomiota kannattaa kiinnittää näkökulman valintaa, otsikointiin ja somemarkkinointiin. Tärkeimpänä on saada jutut helpommin näkyviin Googlen hakutuloksiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste