Den tekniska utvecklingens påverkan på marknadsföring och e-handel
Alhasan, Nawras (2022)
Alhasan, Nawras
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052512019
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052512019
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä pohditaan, miten teknologinen kehitys vaikuttaa markkinointiin ja verkkokauppaan. Teknologinen. kehitys on tarjonnut yrityksille uusia mahdollisuuksia kehittää ja markkinoida toimintaansa, mutta tämä kehitys luo myös uusia haasteita yrityksille. Tekninen kehitys johtaa muutokseen markkinointi- ja valmistusmenetelmissä sekä kuluttajakäyttäytymisessä. Tämä asettaa yrityksille suurempia vaatimuksia tuotannon ja markkinoinnin hallinnan suunnittelussa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli valottaa markkinoinnin ja verkkokaupan teknisen kehityksen vaikutuksia, odotettavissa olevaa kehitystä lähitulevaisuudessa sekä teknisen kehityksen vaikutuksia kuluttajien käyttäytymiseen.
Työ koostuu kahdesta osasta, joista ensimmäinen on teoreettinen osa ja toinen osa on empiirinen. Tämän työn teoreettinen osa käsittelee teknistä kehitystä, joka voi vaikuttaa yleiseen markkinointiin, kuluttajakäyttäytymiseen ja yritysten yhteistyöhön. Tämän työn empiirinen osa toteutettiin haastatteluina joidenkin yritysten kanssa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli valottaa markkinoinnin ja verkkokaupan teknisen kehityksen vaikutuksia, odotettavissa olevaa kehitystä lähitulevaisuudessa sekä teknisen kehityksen vaikutuksia kuluttajien käyttäytymiseen.
Työ koostuu kahdesta osasta, joista ensimmäinen on teoreettinen osa ja toinen osa on empiirinen. Tämän työn teoreettinen osa käsittelee teknistä kehitystä, joka voi vaikuttaa yleiseen markkinointiin, kuluttajakäyttäytymiseen ja yritysten yhteistyöhön. Tämän työn empiirinen osa toteutettiin haastatteluina joidenkin yritysten kanssa.