Sisäisen viestinnän metodien alku-kartoitus: case WorkPower Oy
Uusisalo, Eve (2022)
Uusisalo, Eve
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052912853
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052912853
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitetään WorkPower Oy:n sisäistä viestintää. Työssä tutkitaan sisäisen viestinnän toimivuutta ja tärkeimpiä viestintäkanavia. Opinnäytetyöni tutkimuksella on myös tavoitteena saada konkreettisia sisäisen viestinnän kehittämisehdotuksia.
Opinnäytetyöni teoriaosuudessa käsiteltiin sisäistä viestintää, sisäisen viestinnän kanavia ja sisäisen viestinnän merkitystä työhyvinvointiin. Teoriaosuutta heijastetaan WorkPowerin toimintatapoihin ja kanaviin. Tutkimusta varten toteutin kyselylomakkeen ja haastattelun. Kyselylomake lähetettiin koko WorkPowerin henkilöstölle ja haastatteluun osallistui viisi WorkPowerin työntekijää.
Tutkimustuloksien avulla määriteltiin WorkPowerin tämänhetkinen sisäisen viestinnän toimivuus. Tuloksien avulla todettiin, että WorkPowerilla sisäinen viestintä toimii hyvin ja kehitettävää ei ole paljoa. Tulosten pohjalta työssä tuodaan esille konkreettisia kehittämisehdotuksia.
Opinnäytetyöni teoriaosuudessa käsiteltiin sisäistä viestintää, sisäisen viestinnän kanavia ja sisäisen viestinnän merkitystä työhyvinvointiin. Teoriaosuutta heijastetaan WorkPowerin toimintatapoihin ja kanaviin. Tutkimusta varten toteutin kyselylomakkeen ja haastattelun. Kyselylomake lähetettiin koko WorkPowerin henkilöstölle ja haastatteluun osallistui viisi WorkPowerin työntekijää.
Tutkimustuloksien avulla määriteltiin WorkPowerin tämänhetkinen sisäisen viestinnän toimivuus. Tuloksien avulla todettiin, että WorkPowerilla sisäinen viestintä toimii hyvin ja kehitettävää ei ole paljoa. Tulosten pohjalta työssä tuodaan esille konkreettisia kehittämisehdotuksia.