Instagram markkinointikanavana : case: yritys X
Lindholm, Meri (2022)
Lindholm, Meri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013117
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013117
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona yritykselle X. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yrittäjälle Instagram-strategia ja sisältökalenteri. Näiden tavoitteiden avulla haluttiin lisätä suunnitelmallista markkinointia yrittäjän Instagram-tilille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyttiin sosiaaliseen mediaan, sosiaalisen median strategiaan ja Instagramiin. Sosiaalista mediaa käsiteltiin erityisesti yritystoiminnan näkökulmasta. Yrittäjälle luotu Instagram-strategia pohjautui opinnäytetyön teoreettiseen tietoon. Sen tavoitteena oli määritellä jokainen strategian osa-alue mahdollisimman huolellisesti ja kattavasti. Lisäksi luotiin sisältökalenteri Instagramiin. Sisältökalenterissa painotettiin videosisällön merkitystä.
Opinnäytetyön sisältöä voivat hyödyntää myös muut pienyrittäjät. Työ sisältää ajankohtaista tietoa sosiaalisesta mediasta, Instagram-strategiasta sekä sisältökalenterista. Työn avulla yrittäjät voivat tehostaa some-markkinointiaan. This thesis was commissioned by company X. The goal of the thesis was to create an Instagram strategy and content calendar for the company. These goals were intended to increase systematical marketing to the entrepreneur’s Instagram account.
The theoretical part of the thesis introduced social media, social media strategy and Instagram. Social media was dealt with especially from a business point of view. The Instagram strategy that was created for the entrepreneur was based on the theoretical knowledge of the thesis. Its aim was to define each aspect of the strategy as carefully and comprehensively as possible. In addition, a content calendar was created on Instagram. It emphasized the video content for Instagram.
The content of the thesis can also be utilized by other entrepreneurs. The work includes current information about social media, Instagram strategy and content calendar. The work allows entrepreneurs to invest in social media marketing.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyttiin sosiaaliseen mediaan, sosiaalisen median strategiaan ja Instagramiin. Sosiaalista mediaa käsiteltiin erityisesti yritystoiminnan näkökulmasta. Yrittäjälle luotu Instagram-strategia pohjautui opinnäytetyön teoreettiseen tietoon. Sen tavoitteena oli määritellä jokainen strategian osa-alue mahdollisimman huolellisesti ja kattavasti. Lisäksi luotiin sisältökalenteri Instagramiin. Sisältökalenterissa painotettiin videosisällön merkitystä.
Opinnäytetyön sisältöä voivat hyödyntää myös muut pienyrittäjät. Työ sisältää ajankohtaista tietoa sosiaalisesta mediasta, Instagram-strategiasta sekä sisältökalenterista. Työn avulla yrittäjät voivat tehostaa some-markkinointiaan.
The theoretical part of the thesis introduced social media, social media strategy and Instagram. Social media was dealt with especially from a business point of view. The Instagram strategy that was created for the entrepreneur was based on the theoretical knowledge of the thesis. Its aim was to define each aspect of the strategy as carefully and comprehensively as possible. In addition, a content calendar was created on Instagram. It emphasized the video content for Instagram.
The content of the thesis can also be utilized by other entrepreneurs. The work includes current information about social media, Instagram strategy and content calendar. The work allows entrepreneurs to invest in social media marketing.