Kauppuri 5 -ravintolan liiketoimintakonseptien kehittäminen
Törmikoski, Netta (2022)
Törmikoski, Netta
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013314
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013314
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on oululaisen burgeriravintolan liiketoimintakonseptien kehittäminen. Toimeksiantaja on Kauppuri 5 -ravintola Oulun keskustasta, joka on toiminut jo 12 vuotta. Opinnäytetyön tehtävänä on kehittää ravintolan asiakaspalvelua sekä uutta palvelutuotetta. Tavoitteena on kehittää asiakaspalvelua asiakkaan näkökulmasta, hyödyntäen asiakaspolkua, palveluprosesseja sekä asiakastyytyväisyyttä. Samalla henkilökunnan työhyvinvoinnin vaikutusta peilataan asiakaspalvelun laatuun. Uuden fine dining palvelutuotteen kehittämistä lähestytään yritysnäkökulmasta ja havainnoimalla palvelun toimivuutta. Tavoitteena on kerätä mahdolliset kehityskohteet, jotta palvelutuote olisi kattava ja tuottava yritykselle sekä asiakkaille.
Liiketoimintakonseptien kehitystyö perustuu ravintolan asiakaspalvelukonseptiin, asiakastyytyväisyyteen sekä henkilökunnan työhyvinvointiin.
Kehittämistyön lähestymistavat olivat palvelumuotoilu ja konstruktiivinen tutki-mus. Menetelminä käytettiin havainnointia, asiakaspolun kuvausta, kyselyitä, menetelmäkirjallisuutta sekä haastatteluita.
Tuotoksia ovat kokonaisuus asiakaspalvelun laadusta ja toiminnasta asiakkaiden näkökulmasta sekä henkilökunnan osaamisen ja työhyvinvoinnin seuranta lomake yrityksen käyttöön. Uuden palvelutuotteen tuotoksena on kokonaisuus palvelutuotteen tuottamisessa olevat puutteet sekä miten niitä kehittää kannattavammaksi.
Liiketoimintakonseptien kehitystyö perustuu ravintolan asiakaspalvelukonseptiin, asiakastyytyväisyyteen sekä henkilökunnan työhyvinvointiin.
Kehittämistyön lähestymistavat olivat palvelumuotoilu ja konstruktiivinen tutki-mus. Menetelminä käytettiin havainnointia, asiakaspolun kuvausta, kyselyitä, menetelmäkirjallisuutta sekä haastatteluita.
Tuotoksia ovat kokonaisuus asiakaspalvelun laadusta ja toiminnasta asiakkaiden näkökulmasta sekä henkilökunnan osaamisen ja työhyvinvoinnin seuranta lomake yrityksen käyttöön. Uuden palvelutuotteen tuotoksena on kokonaisuus palvelutuotteen tuottamisessa olevat puutteet sekä miten niitä kehittää kannattavammaksi.